Microsoft windows back-up werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter joe62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joe62

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hallo,

Ik probeer de instelling voor het maken van een back-up te wijzigen. Dit gebeurd nu iedere week en vind ik zelf een beetje overtollig en vertragend. Ik wilde dit aanpassen naar bv 1 x per maand maar als ik dit wil doen krijg ik de melding:

Microsoft windows back-up werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer goed werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is?

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Krijg je hiervoor een oplossing van Microsoft???? Weet iemand op dit geweldige forum eventueel een oplossing?

Alvast dank.

grt Joe

Start de tool eens in de veilige modus en verander de instellingen daar?

De tool opstarten in veilige modus?

Nu ga je me iets te snel Pasja. Hoe doe ik dat?

Computer uitzetten, dan weer aanzetten en onmiddellijk beginnen met de F8 in te drukken, (2x per seconde) totdat je een zwart scherm krijgt waarin je de veilige modus kunt starten.

inderdaad is niet aankiesbaar. Heb de optie nog wel in lijst staan van laatst aangekozen opties maar als ik deze dan aankies, gebeurd er niets.

any idea?

grt Joe

Kijk eens wanneer de laatste back-up heeft plaatsgevonden en doe systeemherstel naar een herstelpunt voor dat moment.

Kijk in Services (services typen bij start) of Volume Shadow Copy niet uitgeschakeld is.

Geen virus of spyware?

Telwat,

dank voor je reactie.

volume shadow copy staat ingesteld op handmatig is dat goed of kan ik de services starten? Verder geen virus oid. Heb mcafee en scan iedere week. systeemherstel geeft ook geen oplossing.

Waarom geeft systeemherstel geen oplossing?
Zijn er wel herstelpunten?

Kijk eens in je logboek Toepassing of daar veel fouten door VSS (Volume Shadow Copy-service) voorkomen.
Je kan proberen VSC op automatisch te zetten en dan kijken of het wel werkt.
Verder kan ik niks anders verzinnen dan herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan