Microsoft Windows reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roblanting

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2015
Sinds een tijdje heb ik mijn eigen PC samengesteld, grotendeels van tweedehands hardware. De laatste tijd krijg ik meerdere malen het volgende bericht:

Microsoft Windows

De toepassing reageert niet. Het programma reageert mogelijk weer als u even wacht. Wilt u dit proces beëindigen ? [Proces beëindigen[[Annuleren]

Dit gebeurd op een willekeurig moment, achtergrond muziek loopt gewoon door en heb nog kort de tijd om van programma's wisselen. Kort daarna reageert niks meer als ik ergens op klik, toch loopt de muziek gewoon door. Na ongeveer een periode van 30 seconden werkt alles weer en krijg de bovenstaande melding. Ondertussen heb ik meerdere keren Windows 7 Ultimate opnieuw geïnstalleerd, in de hoop dit probleem op te lossen, tevergeefs. Bij het installeren van de drivers, installeer ik geen onzin (zoals utillities) en alleen de drivers die bij mijn hardware horen. De specificaties van de computer zijn als volgt:

Processor: AMD FX-6300
CPU koeler: Scythe Mugen 4
Moederbord: Asrock 970 Extreme 4
RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4 GB DDR3 - 1600 MHz
GPU: ASUS GTX670 DirectCU II TOP
Primaire hardeschijf: Kingston SSDNow V300 120GB
Voeding: Corsair CX600M
Behuizing: Zalman ZM-Z1
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64-bit
Antivirussoftware: Kaspersky Total Security (betaalde versie)

Alvast bedankt voor uw reactie en tijd.

Goed, het probleem deed zich net weer voor terwijl het programma aan stond. Hoe moet ik nu aflezen wat de oorzaak is?

Het probleem doet zich nog steeds voor. Ook nu stopt Spotify met muziek spelen, totdat Windows in zijn geheel weer reageert. Terwijl het zich voordoet kan ik alsnog tussen programma's wisselen, maar de programma's niet gebruiken. Wanneer ik blijf klikken komt er bij de programma's te staan: reageert niet. Na een klein tijdje doet alles het weer. Ik kan niet duidelijk met het bovenstaande programma aflezen welk programma voor het probleem zorgt. Wat wel duidelijk gezien kan worden is dat chrome.exe een stijging geeft in processor gebruik. Maar dat is niet meer dan logisch te verklaren door het feit dat het zijn openstaande pagina's weer laadt.

Laatst bewerkt:
is het het programma Bump dat het veroorzaakt?

Bepalen welke software verantwoordelijk is kan door te kijken in het overzicht, dat Process Explorer toont, welke software de meeste cpu verbruikt.

Bump stond voor: BUMP to bring up somebody's post typically by posting the word "bump" on a message board.

Maar qua software is er geen aanzienlijke verhoging van CPU te zien, behalve chrome.exe, wat uit is gelegd bij mijn vorige reactie.

Het zou kunnen dat het aan de ssd ligt: https://communities.intel.com/message/254134
Er zijn meerdere berichten over een systeem hang i.r.m. Kingston SSDNow V300
De enige manier die ik weet om hier achter te komen is de SSD te vervangen door een HD en kijken wat er dan gebeurt.

Het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb een nieuwe SSD erin, namelijk de Adata XPG SX900 128GB, hier is tevens Windows opnieuw op geïnstalleerd. Frustratie begint nu aardig op te lopen. Iemand nog suggesties?

Klik op de Windows Startknop
typ: Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven.

Als je dit opent ziet je het volgende scherm zoals hieronder. De rode en de gele icoontjes geven aan dat er wat mis is. Klik erop zodat je weet wat er mis is. Zo weet je welk proces problemen geeft.

2013-11-18-14-39-02.betrouwbaarheidsgeschiedenis%20pclooptvast.nl.png

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb ik het probleem zelf opgelost door in de BIOS de schijf instellingen te zetten van IDE naar AHCI. Daarna weer een clean install gedaan van Windows, met deze keer alleen mijn primaire SSD aangekoppeld. Later na het opstarten van Windows heb ik de andere schijf weer aangesloten. Alles werkt nu weer zoals het hoort.

Iedereen bedankt voor uw assistentie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan