.mid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Ik heb een karaokesong van internet gehaald, maar nu kan ik die niet branden, omdat het een .mid file is.
Wat moet ik doen om deze song wel op een cd te kunnen branden...?
Ik heb dit wel eens eerder gedaan, waarom lukt het me nu dan niet?

Heb ik gedaan, maar dan speelt ie niets af...

Speelt je cdrom het niet of je dvd speler of ..?

Een MIDI bestand maakt gebruik van de 'instrumenten' die in je geluidskaart staan.. dus vrij logisch dat je ze niet kan branden denk ik. (correct me if i'm wrong..)

Geplaatst door BrEeZeR
Een MIDI bestand maakt gebruik van de 'instrumenten' die in je geluidskaart staan.. dus vrij logisch dat je ze niet kan branden denk ik. (correct me if i'm wrong..)

Correct you.
Een midi maakt inderdaad gebruik van de instrumenten die in je geluidskaart zitten, maar welke instrumenten en dergelijke staan wel degelijk in het midi bestand.
Je kan het bestand dus gewoon kopieren (c.q. branden) als elke andere data, alleen windows zal het bestand niet automatisch afspelen, je zal dus zelf je player moeten openen en het bestand afspelen (of dubbelklikken op het bestand) dit is dus wel degelijk een verschil met een audio/mp3 cd.

Op de cd-romspeler èn een gewone cdspeler doet 'ie het niet.
Hoe doe ik dat nu wel....?

En P.S.: ik heb ooit eerder iets van een karaokesong gedownload en daar was toen niets mee aan de hand, ik kan me dan ook niet herinneren dat dat toen een .mid file was.....:confused:

Controleer meteen ook even of midi in je sound mixer geactiveerd is.
Ik zelf heb wel eens een midi bestand afgespeeld en meteen met cooledit of zo opgenomen naar wave dat was wel even een beetje stoeien met de mixer instelling maar is toch gelukt.

Het is al door iemand anders in de familie opgelost...hierbij sluit ik deze thread.
Doei, en bedankt allemaal voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan