• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Middels userform wegschrijven: bedrag wordt text

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonJis

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo,

De afgelopen week al enkele keren uitstekend op weg geholpen en ik dacht dan ook al gereed te zijn.
Als ik een rond bedrag ingeef, bijv. 20 dan wordt het keurig weggezet als € 20.
Echter als ik een bedrag met een komma intyp, wordt het weggeschreven als tekst, ondanks dat de doelcel als valutanotatie is gedefiniëerd.
Kan iemand mij aan de juiste VBA-code helpen, zodat ook de komma getallen als valuta worden weggeschreven.
En nu ik toch aan het vragen ben, in het voorbeeldbestandje wordt na invoer gevraagd of de procedure herhaald moet worden.
Hoe krijg ik bij "ja" de cursor automatisch actief in de in te vullen textbox? Zodat je direkt kunt beginnen met typen.

Bvd Ton

Bijlagen

Waarschijnlijk staat je versie ingesteld voor engelse notatie (punten ipv komma's). Probeer eens 20.11 in te vullen.

*edit*

textbox actief maken kan met: TextBox1.SetFocus

Laatst bewerkt:
Tsja, als je je leven lang bedragen met een komma hebt ingetypt gaat het met een punt gegarandeerd wel eens fout.
Maar als er geen andere oplossing is, zal ik er maar aan moeten wennen.
Nog bedankt voor de Setfocus tip, dit werkt een stuk makkelijker.

Groeten, Ton

Volgens mij is de seperator in te stellen. Je kunt ook met VAL een check maken of er werkelijk getallen worden ingevuld.

TonJis,

Kun je oderstaande code niet gebruiken in je Userform?
Deze maakt van je komma een punt.
Natuurlijk wel de naam van de TextBox aanpassen.
Code:
Private Sub txtPrijs_Change()
    txtPrijs = Replace(txtPrijs, ",", ".")
End Sub

@ExcelAmateur. Perfect. Er wordt weer naar hartelust opgeteld, vermenigvuldigd, gedeeld enz.

heren, beide dank voor de moeite, mijn dag is weer goed.

Groet, Ton

TonJis,

Dank je wel.
Vergeet je niet de vraag als opgelost te zetten, dank u.
Dit kun je bij de vraagstelling doen (dus eerste bericht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan