brakkeleer
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2006
Ik dacht ik begin maar meteen met een ingewikkelde titel.
Maar ik heb een sheet wat de output is van een planningspakket.
In die sheet wil ik dmv een vba script een aantal berekeningen laten uitvoeren.

Ik heb even een plaatje bijgevoegd zodat het wat duidelijker wordt.
De output is variabel, de ene keer moet een medewerker bij 2 klanten per dag zijn, de andere keer bij 4. (maximaal 5 per dag).
Ik wil per week berekenen hoeveel een medewerker werkt. Maar voor deze berekening moet ik eerst weten hoeveel klanten er per dag zijn. (anders kan ik de berekening per week niet maken).
Dus volgens mij is de enige optie (en misschien heeft er iemand een beter idee) er achter komen hoeveel rijen er tussen de blauwe balken zijn, want dat is de afscheiding van week tot week.
En vervolgens kan ik met een als functie mijn optel sommetje maken.
Als je in week 1 maximaal 2 klanten per dag hebt zijn er 5 rijen tussen
Als je in week 1 maximaal 3 klanten per dag hebt zijn er 7 rijen tussen
enz.
Kan iemand me helpen, bestaat zo'n functie of is er een betere oplossing om erachter te komen wat week 1, week 2 enz is .
Alvast bedankt voor het meedenken.
Maar ik heb een sheet wat de output is van een planningspakket.
In die sheet wil ik dmv een vba script een aantal berekeningen laten uitvoeren.

Ik heb even een plaatje bijgevoegd zodat het wat duidelijker wordt.
De output is variabel, de ene keer moet een medewerker bij 2 klanten per dag zijn, de andere keer bij 4. (maximaal 5 per dag).
Ik wil per week berekenen hoeveel een medewerker werkt. Maar voor deze berekening moet ik eerst weten hoeveel klanten er per dag zijn. (anders kan ik de berekening per week niet maken).
Dus volgens mij is de enige optie (en misschien heeft er iemand een beter idee) er achter komen hoeveel rijen er tussen de blauwe balken zijn, want dat is de afscheiding van week tot week.
En vervolgens kan ik met een als functie mijn optel sommetje maken.
Als je in week 1 maximaal 2 klanten per dag hebt zijn er 5 rijen tussen
Als je in week 1 maximaal 3 klanten per dag hebt zijn er 7 rijen tussen
enz.
Kan iemand me helpen, bestaat zo'n functie of is er een betere oplossing om erachter te komen wat week 1, week 2 enz is .
Alvast bedankt voor het meedenken.