• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Middelste tekst selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Helpmij'ers,

graag zou ik een advies willen hoe ik in Excel in kolom C de tekst (123456789 Robert Smidt BV / KvK nr: 12345678) alleen de tekst "Robert Smidt BV" in kolom G krijg.

Het linker gedeelte bestaat altijd uit 9 karakters en een spatie en het rechter gedeelte bestaat altijd uit 18 karakters incl. spaties. NB Kolom C is gevuld met meerdere namen, dus voor iedere regel moet kolom G gevuld worden. Op zich ben ik al blij dat ik de formule krijg, het mag ook in een vba-code. Wat maar het eenvoudigst is.

Alvast hartelijk dank.

Robert

Zonder de ronde haken neem ik aan?
Probeer dit eens:
Code:
=DEEL(A1;10;VIND.SPEC("/";A1;1)-11)

Laatst bewerkt:
Super, bijna perfect, alleen dat de naam vooraf wordt gegaan door een spatie. Hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Of, als je niet afhankelijk wilt zijn van vaste waarden (er zal maar een getal met minder cijfers inzitten)
PHP:
=DEEL(A1;VIND.SPEC(" ";A1;1)+1;VIND.SPEC("/";A1;1)-VIND.SPEC(" ";A1;1)-1)

Super, bijna perfect, alleen dat de naam vooraf wordt gegaan door een spatie. Hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Posities iets opschuiven:
Code:
=DEEL(A1;11;VIND.SPEC("/";A1;1)-12)

Beide oplossingen werken perfect, heel hartelijk dank, vooral, voor de snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan