Midden van pagina via iframe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coolegino2

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hallo,

Ik heb zelf een webpagina gemaakt, maar een gedeelte moet uit een iframe venster bestaan. Echter, als ik dit plaats is het altijd van links bovenaf te zien. Ik wil graag alleen het midden van de desbetreffende pagina hebben. Wat moet ik eraan aanpassen zodat het volgende alleen zichtbaar is? Het betreft de afbeelding van http://www.ibood.com/health-beauty-nl/nl/

Alvast bedankt.

Zo moeilijk is dat niet!

Eerst de cursor centreren in de pagina en dan plak je in de bron van de pagina de code voor het Iframe.
Dat komt er dan zo uit te zien:
<div style="text-align: center;">Iframe</div>

Hoi Coolegino2,
Als ik het goed begrijp, wil je niet het <iframe> horizontaal gecentreerd op je pagina zetten, maar een bepaald deel van de inhoud van het <iframe> zelf; en dan ook op een bepaalde afstand vanaf de bovenkant van de ge-iframe'de pagina.

Maar als je niet zelf de eigenaar bent van de ibood.com-pagina, is dat puur onmogelijk:
  • Je kunt niet in de html van andermans pagina komen (en dat is maar goed ook).
  • Als de pagina binnen het iframe een breedte heeft die breder is dan de breedtemaat van het <iframe>, zal deze altijd aan de linkerrand van het frame beginnen (en is te bedienen met een horizontale scrollbar).
  • Als de pagina binnen het iframe niet toevallig een bladwijzer heeft op de gewenste hoogte, dan begint de pagina altijd bovenaan (en is te bedienen met een verticale scrollbar).

Nu zou je misschien met veel kunst- en vliegwerk een deel van de "overbodige" inhoud van de over te nemen pagina kunnen maskeren en de randen en de scrollbars weghalen, maar dan blijven nog de volgende punten staan:

• De algemene bezwaren tegen frames en iframes; zie hier: Alles over frames - Waarom worden frames afgeraden?
  • Klikt iemand op iets binnen de iframe-pagina, dan blijft de opgeroepen pagina binnen het iframe: je komt er nooit meer uit!
  • Of: ibood kan vroeger of later een frame-ontsnapper inbouwen: dan opent hun pagina helemaal niet in je iframe, maar in een vers tabblad.

En los daarvan:
  • Als je alleen thuis op je eigen computer zo'n iframe in een pagina zou willen zetten, is er niets aan de hand.
  • Als je aantoonbare schriftelijke toestemming van ibood hebt om hun pagina (al of niet gedeeltelijk) in een iframe te zetten, is er ook niets aan de hand.
  • Maar als je zonder meer de ibood-pagina (geheel of gedeeltelijk) op je website zet, dan is het "openbaar maken", en is het zonder toestemming verboden, want inbreuk op het copyright van ibood.
    Ibood zegt ook op hun disclaimer-pagina: "Alle auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de inhoud en de vormgeving van deze website komen toe aan iBOOD of aan haar licentiegevers en worden uitdrukkelijk voorbehouden."
    > Bij een rechtszaak kan je voor hoge schadeloosstellingen, boetes en proceskosten komen te staan (ik denk in de orde van duizenden euri; minderjarigen worden ook vervolgd, daar zijn krasse staaltjes van).

Conclusie/advies: ik zou dit nooit op een website doen.
Jammer, maar helaas-pindakaas.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan