Midi files beluisteren lukt niet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjim

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Ik weet niet hoe het kan, maar sinds ik geformat hebt, kan ik geen midi files meer luisteren. De rest wel???

Wat kan dat zijn?

Waar niet meer in? Midi files kun je in diverse programma's afspelen, Winamp, kazaa, en vele andere players. Probeer ze eens in een andere player te openen.

gr.

Anni

Tgaat niet! Ik open die met verschillende spelers. Het loopt wel, maar ik krijg geen geluid. En net nu we fijne karaokesongs gevonden hadden :(

staat je volumeregeling wel open, ook softwarematig op het mengpaneeltje?

Da's net het rare. Op het mengpaneel staat midi helemaal niet aangeduid!!!
dat was eerst niet!
ppfffff pc's :d

aha........ we zijn er bijna......

bij opties moet je " geavanceerde volumeregeling"
aanvinken.

...... waarschijnlijk.

ikke nie begrijp. Een Karaoke is n.l. geen midifile.
In een midifile staat info over de duur van de noten, de aanslaggevoeligheid en allerlei andere effecten. Midi maakt geen klank en zeker geen Karaoke files. Midi zendt zijn info over de toetsaanslagen naar een programma die deze data overzet in muziek. Als je midi wel loopt en je hoort niets dan is de conversie tussen midi en afspeelproggie niet goed. Ik weet zo niet wat het probleem kan zijn maar speel je midifiles eens af in een programma waarin je midi kunt bewerken. wat is trouwens de extensie van je files?

Inderdaad Sjim, Karaoke midifiles.
Ik ga dit eens even bestuderen want ergens klopt er iets niet voor mijn gevoel. Want een midifile is een protocol die voor elke file gelijk moet zijn anders kun je ze niet uitwisselen. ... ik ga eerst even puzzelen op de karaoke midi' s ....

gr.
Anni

Hallo Sjim,
Ik heb voor de gein de vanBasco's Karaoke Player gedownload en een paar Karaoke midi files. maar het werkt bij mij perfect. Ook in winamp spelen de files af.
Rechtsklik eens op je luidspreker van de volumeregeling. Bij de optie: volumeregelingen openen - krijg je een aantal schuifjes te zien. Bij mij bepaald het schuifje van SW synth het volume van je midi. Ik weet niet hoe het bij jou heet want dat ligt aan je kaart. Kijk eens of alles wel open staat.
Ga naar het pulldown menu - OPTIES - en klik op - EIGENSCHAPPEN - Als het goed is staat er een stip bij - VOLUME AFSPELEN - en kijk of alle hokjes voor je volumeregeling staan aangevinkt.
Als dit nog niets opleverd moet je een bij je configuratiescherm kijken - systeem - apparaatbeheer - besturing voor geluid video en spelletjes. Als hier een uitroepteken staat dan moet je even de software opnieuw installeren.

succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan