Might and magic 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Een probleem van mijn zus:

"Momenteel heb ik nieuw spelletje: Might and magic 9. Er is echter probleem: een new game starten lukt soms, maar telkens ik load game wil starten, loopt het scherm vast, ik hoor dus wel het geluid van het spelletje waar ik inzit, maar het scherm blijft staan op 'loading'. Het gebeurt ook soms als ik new game wil starten dat het niet lukt..."

Dit schreef mijn zus laatst in een mail.

Wat kan het probleem/ de oplossing zijn?

Groetjes,
captainsparrow.

Ik zou gauw denken aan een pc die niet geschikt is voor de minimale specs voor het spel.
Wat voor pc heeft je zus? Wat zijn de specs?

Grtjs jjw

Heeft jouw zus al de laatste updates voor het spel geïnstalleerd?

http://telp.org/mm9/patches/patches.html

Installeer eerst de officiële 3DO's 1.2 Patch en daarna de TELP's 1.3a Patch (de TELP's 1.3 to 1.3a Patch heb je niet nodig). De TELP's Patch is een update gemaakt door fans van het spel.

Ik zou gauw denken aan een pc die niet geschikt is voor de minimale specs voor het spel.
Wat voor pc heeft je zus? Wat zijn de specs?

Grtjs jjw

Ik denk dat dit niet het probleem is. Pc is nieuw en krachtig. Ziehier de specs:

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bits
Processor: Intel® Core™ i7 Processor 870; 2,93 GHz; Level 2 cache 1 MB + level 3 gedeeld cache 8 MB
Intel® H57 PCH chipset
Geheugen 6 GB DDR3
ATI Radeon™ HD 5570, met Avivo technologie; totaal tot 4863
MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 2 GB gereserveerd

En het spel is ook 64bit?

Voor de rest mis ik nog het werkgeheugen van de pc maar idd het is een vrij recente pc.

Grtjs jjw

Het betreffende systeem is ruim voldoende om het spel te kunnen spelen. Het spel heeft 64 MB RAM nodig en is gemaakt voor Windows 95/98/ME/XP/2000.

Windows 7 wordt inderdaad niet ondersteund en er zijn wat problemen. Wanneer het scherm op "Loading..." blijft staan, druk dan op ALT-TAB om naar de desktop te gaan en ga vervolgens weer terug naar het spel. Als het goed is kom je dan voorbij het laadscherm. Zie ook deze site (helemaal onderaan, Engelstalig):

http://www.markbsplace.net/tutorials/mminvista/MightAndMagicInVista.htm

Ik heb dit zelf uitgeprobeerd in Windows 7 64-bit en het werkt.

Verder blijf ik erbij om ook de twee patches te installeren, iets waar je niets over hebt gemeld in je laatste post.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan