Migrate Van 2003 naar 2008

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 135939
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 135939

Ik heb een server met Windows 2003 R2 deze wil ik upgraden naar 2008 R2, nou is dat niet zoon probleem maar het is een Forest, en deze wil ik eigenlijk onderbrengen als Tree naar een andere Forest.
Hoe kan ik dat doen, met behoud van mijn Gebruikers, OU's, settings enz?

Volgens mij is dat niet mogelijk, het root domain kun je niet in een ander domein omhangen. wat mogelijk wel een optie is (naast een volledige herbouw) is dat je het root domain hernoemd (of dat kan durf ik ook niet te zeggen) en dat als root forest gebruikt, daarna een nieuwe tree opzet, trust leggen, objecten migreren, en daarna pas een upgrade naar 2008 gaat doen.

Maar als ik jou was zou ik een nieuw 2008 domain goed inrichten, trusts leggen met oude domein en daarna een migratietraject opzetten en als alles werkt het oude domein afbouwen. Lijkt mij minder risicovol

Oke dan zou wel kunne, maar is er een tool om die objecten te migreren?

Ik neem aan dat je je hebt ingelezen in de materie van het migreren van Domains? aangezien het dan raar is dat je niet langs Microsofts eigen ADMT bent gekomen
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8377

Ik weet niet ofe je het over een productie omgeving hebt waar een bedrijf/school afhankelijk is maar in dat geval hoop ik dat je voordat je aan de knoppen gaat zitten je eerst goed in de materie verdiept
Er zijn maar weinig dingen vervelender dan de rechten van een compleet domain weer met het handje terug te zetten

Laatst bewerkt:
oja die ben ik tegen gekomen maar kwam vast te zitten met sql, dus was even verder gaan zoeken. thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan