migratie office 97 naar office 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Heeft iemand ervaring met een migratie van office 97 naar office 2003.

Heeft iemand tips om e.e.a. veilig te stellen zodat we straks niet alles kwijt zijn zoals:

autoteksten
autocorrecties
eigen aanvullingen in het woordenboek
macro's

Misschien ben ik nog iets vergeten?
Is hier ergens documentatie over te vinden?

Alle tips zijn welkom.....

Je kan office 97 laten staan bij een installatie van 2003;
Je moet dan 2003 installeren in een andere map dan 97 en dan staan beiden op je pc.
Welke windows staat op je pc?
Is dat win98 dan zou ik alles laten zoals het is.
Is het winxp kan je het proberen maar maak eerst een herstelpunt aan bij windows herstellen.

Bedankt voor je reactie, maar het is de bedoeling dat bij ons office 97 verwijderd wordt van de computer en dat office 2003 wordt geinstalleerd. Het gaat om veel computers en ik kan nu nog niets testen omdat de omgeving nog niet klaar is.

Aanvullingen woordenboek staan in CUSTOM.DIC
Autotekst en autocorrectie staan in NORMAL.DOT

Nu die macro's nog.
Volgens mij zijn die ook gekoppeld aan documenten; dus ofwel in NORMAL.DOT, ofwel in een specifiek document of sjabloon.

Door CUSTOM.DIC, NORMAL.DOT en evt. sjablonen veilig te stellen heb je alles wel zo'n beetje gehad.

Bij Office97 is het handig, nadat je het pakket verwijderd hebt, ook de map waarin office stond te verwijderen en hierna een programma als CCleaner te draaien om de 'restanten' uit het register te verwijderen:

http://www.ccleaner.com/

Succes, Valijn

Bedankt voor je reactie.

De macro's en autotekst staan in de normal.dot , de autocorrectie niet. Waar de autocorrectie wel staat weet ik niet. Misschien heeft iemand een tip.

Custom.dic kan ik veilig stellen en de normal.dot ook.

Kan je dezelfde normal.dot gebruiken die je ook had in office 97 of wordt er een nieuwe normal.dot aangemaakt?

Of moet ik de normal.dot hernoemen en met beheer en invoegtoepassingen alles overzetten? Lastig want ik kan nog niets testen, maar moet wel alvast een instructie maken, vandaar mijn vragen.

.... verdraaid je hebt gelijk.

Ben ook benieuwd waar autocorrectiefragmenten dan wél staan. Dat moet toch érgens in een bestand worden opgeslagen.

Volgens mij kan je - na installatie van de nieuwe versie van MsOffice - de oude normal.dot op dezelfde plek droppen. Dat is dus per gebruiker in de map:

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Sjablonen

tenzij je dat in een netwerkomgeving anders hebt geregeld.

Ik hoop dat ik snel kan testen. Als iemand weet waar de autocorrectie wordt opgeslagen wil ik dat graag weten.

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb je een antwoord gegeven en blijkbaar vindt ge dat niet goed.
Doe het zoals volgende antwoorden maar laat me iets weten hoe en wat er is gebeurd.

Hoi Jen,

Het autocorrectie-bestand, is w.s. een bestand met als extensie *.ACL

Of dat in Off97 ook al zo was weet ik niet, maar kan je met een zoekoptie zelf checken natuurlijk.
MSO1043.acl is de ned.talige autocorrectie lijst.
Hierin worden ook eigen aanvullingen opgenomen.

Onder WinXP en Off2003 wordt weer voor elke gebruiker zo'n bestand geïnstalleerd

c:\documents en settings\[gebruikersnaam]\Application data\Microsoft\Office\

Bestaat een dergelijk bestand idd in office97, dan neem ik aan dat je het in de nieuwe omgeving in deze map kan plaatsen.

Ik ga dit testen en laat weten hoe ik het verder ga aanpakken. bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan