Mij laptop maakt zo'n herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Sinds enige tijd lijkt het of mijn laptop steeds moet koelen.
De ventilator draait dus steeds op volle toeren.
Wat kan ik hier aan doen?

Meestal betekent dat dat er veel stof en vuil in de laptop zit.
Oplossing: de laptop open maken en het vuil verwijderen uit de koel-ribben en ventilatoren en vervolgens de boel uitblazen met een busje compressed air (te koop bij elke PC-winkel).

NB1: Bij het uitblazen de ventilator tegenhouden, zodat deze niet kan meedraaien, want dan gaat ie stroom maken en daar kan het moederbord kapot van gaan.
NB2: download eerst het service manual vand elaptop om precies te weten hoe die open gemaakt moet worden, anders wordt het een drama.

@kappel, heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Heeft niks met Windows te maken daar je een hardware probleem hebt ;-) Mag ik je vriendelijk verzoeken voortaan even goed op te letten waar je je vraag plaatst, dank je wel.

Ik denk net hetzelfde als scrpchulp.Het probleem zal wel te maken hebben met het stof. Soms draait je pc ook warm met zware programma's zoals bepaalde pc-games.

Hallo

"De ventilator draait dus steeds op volle toeren. / Wat kan ik hier aan doen? "

Dringend deze laptop eens zuiver/stofvrij maken.

Voor de meeste modellen dient deze zelfs niet te worden geopend.

Dit : "Sinds enige tijd lijkt het of mijn laptop steeds moet koelen."

De uiteindelijke totale levensduur van deze laptop zal uitwijzen of je deze nog op tijd zuiver hebt gemaakt....

Hier staat een uitleg hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Ik zal geen risico nemen en de laptop naar de winkel brengen om schoon te maken.
Dank voor het advies. (Oei terwijl het bij de verkeerde rubriek stond!, help-mij)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan