Mij PC is sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo,
Ik wil mijn PC wat opkrikken.
Hoe doe ik dat, ik heb al gezien een scan met Hijack This. Dat wil ik ook doen maar hoe werkt dat??

En virus scan is nu bezig met snelle scan (met MBAM), volledige scan doen ik nog wel!!
Dit is het log boek van de snelle scan:
Code:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
[url]www.malwarebytes.org[/url]

Databaseversie: 7844

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 9.0.8112.16421

2-10-2011 12:54:38
mbam-log-2011-10-02 (12-54-34).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 245831
Verstreken tijd: 8 minuut/minuten, 2 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 1
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 2

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\VB AND VBA PROGRAM SETTINGS\Micronsoft (Malware.Trace) -> No action taken.

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
c:\Users\Tim\AppData\Roaming\cglogs.dat (Malware.Trace) -> No action taken.
c:\Users\Tim\AppData\Roaming\logs.dat (Bifrose.Trace) -> No action taken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin met:
CCleaner scannen en schoonmaken.
Grote scan doen met MBAM.

Ccleaner doe ik elke dag en MBAM zal ik morgen gaan doen, heb nu geen tijd moet zo gaan Mountain biken. Sorry

ik neem aan dat je dat je met opkrikken van je pc (sneller maken bedoelt) als ik het fout heb zeg je het maar

ik snap alleen niet wat hijack this en mbam daar mee te maken hebben,

het zijn goeie programma,s dat wel,
ccleaner daar in tegen werkt wel om je pc op te krikken

je kan defragmenteren wil ook wel is helpen

Laatst bewerkt:
@ dennis

ziet er goed uit ga ik ook even proberen

dankje

1. Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

2.
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Download CCleaner.
3. Start CCleaner op -> Gereedschap -> Opstarten -> Opslaan als tekstbestand... -> sla het kladblok-bestand op je bureaublad op -> sluit CCleaner -> open kladblok-bestand startup (bureaublad) -> kopieer het logje -> plak hem in het volgende bericht hier op het forum. :)

Maak nu eerst een backup van je bestanden.

Download SpeedFan
Ga naar tabblad -> S.M.A.R.T. -> selecteer Hard disk -> kies voor de juiste schijf en klik erop -> en maak een screenshot -> post die in je volgende bericht.

Normale CPU temperatuur is 34-59 °C. Hoger dan 60 °C duidt meestal op een probleem. Is de temperatuur hoger, dan wordt het tijd voor een grote, fysieke, schoonmaakbeurt! Weg met het stof. Hoe dat gaat, kan je zien op deze site Voor gevorderden.

Laatst bewerkt:
Wat was TFC ook al weer? Ik ga het zo proberen, thanks

Heb een scan met TFC uitgevoerd: 1GB ongeveer verwijderd

Opstart Dingen (waar een nee voorstaat word niet opgestart)

Code:
Ja	HKCU:Run	EnhanceViews_AutoWatched_Program_By_Carbon0x	C:\Users\Tim\Downloads\Enhanceviews Autowatcher v1.45.exe
Nee	HKCU:Run	Google Update	"C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Nee	HKCU:Run	HKCU	C:\svchost.exe\svchost.exe
Nee	HKCU:Run	msnmsgr	"C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
Nee	HKCU:Run	Steam	"C:\Program Files\Steam\steam.exe" -silent
Nee	HKCU:Run	uTorrent	"C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"  /MINIMIZED
Ja	HKLM:Run	avast	"C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
Ja	HKLM:Run	HTC Sync Loader	"C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
Ja	HKLM:Run	Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)	"C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
Nee	HKLM:Run	Adobe ARM	"C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nee	HKLM:Run	Adobe Reader Speed Launcher	"C:\Program Files\Adobe\Adobe Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Nee	HKLM:Run	ArcSoft Connection Service	C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
Nee	HKLM:Run	EEventManager	"C:\Program Files\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe"
Nee	HKLM:Run	iTunesHelper	"C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja	Startup Common	Windows Home Server.lnk	C:\Windows\Installer\{21E49794-7C13-4E84-8659-55BD378267D5}\WHSTrayApp.exe

Laatst bewerkt:
En helpt het om een Hijack This scan te doen en de resultaten hier te posten??

Oke jammer, ik heb wel een topic gezien op dit forum waar dit wel werd gedaan.

Ok, Ik heb in het verleden ook al eens iemand geholpen om overgebleven restanten van downloads en deinstallaties uit het HJTlog te filteren die veel zoektijd vergen. Echter wanneer het om nakijken van je HJTlog gaat m.b.t. malware kun je beter op Nucia een vraag posten. Ik denk dat Helpmij wat betreft de HJTlogs hier haar standpunt om inneemt.

Oke bedankt,
Ik heb trouwens een volledige scan met mbam gedaan 0 resultaten. Die is goed dus, en ik heb via PC Wizard even nar de temp gekeken vn mijn HDD, die is rond de 25 graden. Sorry dat ik het niet met dat programma deed en ik heb ook een hdd controle gepland staan. Dus hij is nog effe bezig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan