Mijn 80 Gb is opeens een 30 Gb schijf ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortel

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hello,

Al jaren lang gebruik ik een trage 30 Gb schijf als opstart schijf. Nu heb ik een 80 Gb schijf gekocht. Via HDClone heb ik de 30 Gb schijf gekopieerd op de 80 Gb
Vervolgens heb ik de 80 Gb schijf als opstartschijf geinstalleerd.

... alleen.. tot mijn verbazing ziet mijn 80 Gb schijf er (in de verkenner) nu uit als een 30 Gb schijf..

Extra info : Ik zie bij computerbeheer dat een deel van de schijf "niet is toegewezen". Kan ik daar nog iets mee ?

Huh ??

Wie kan mij helpen ?

Groet,
Daan

Laatst bewerkt:
Wortel zei:
Hello,

Al jaren lang gebruik ik een trage 30 Gb schijf als opstart schijf. Nu heb ik een 80 Gb schijf gekocht. Via HDClone heb ik de 30 Gb schijf gekopieerd op de 80 Gb
Vervolgens heb ik de 80 Gb schijf als opstartschijf geinstalleerd.

... alleen.. tot mijn verbazing ziet mijn 80 Gb schijf er (in de verkenner) nu uit als een 30 Gb schijf..

Extra info : Ik zie bij computerbeheer dat een deel van de schijf "niet is toegewezen". Kan ik daar nog iets mee ?

Huh ??

Wie kan mij helpen ?

Groet,
Daan

je moet met een progje als partion magic de c schijf vergroten en de free space bijop de c partitie zetten. nu heb je de partitie met zijn grote van 30 gig over gekopieert.

Gewoon in de rest van de schijf toewijzen en formateren dat is alles en heb je de rest als tweede partitie.

Dus dit is totaal niet nodig.

je moet met een progje als partion magic de c schijf vergroten en de free space bijop de c partitie zetten. nu heb je de partitie met zijn grote van 30 gig over gekopieert.

SJJ zei:
Gewoon in de rest van de schijf toewijzen en formateren dat is alles en heb je de rest als tweede partitie.

Dus dit is totaal niet nodig.

een tweede partitie kan ook maar ik meende dat hij bedoelde
dat hij zijn schijf gewoon als 1 partitie van 80 gig wilde zien :)

Dat klopt.. .ik zou het graag als 1 harde schijf van 80 Gb willen zien. Ik werk met XP.
Begrijp ik goed dat Partion Magic de oplossing is ??

Groet,
Daan

Laatst bewerkt:
Wortel zei:
Dat klopt.. .ik zou het graag als 1 harde schijf van 80 Gb willen zien. Ik werk met XP.
Begrijp ik goed dat Partion Magic de oplossing is ??

Groet,
Daan

Met partition magic kun je de vrije ruimte bij je c partitie aan laten knopen jah.

Ben bang

Ik denk dat je bij install hebt gekozen voor formatteren als FAT32.

Niet zo slim, vind ik zelf, maar OK.

XP zegt dan terecht:
OK als jij dat wilt mij best, maar hij gaat dan niet verder dan 32 Gig en bestanden groter dan 4 gig zal hij ook niet lusten.

Alleen 98 kon tot 127 gig Fat32 formatteren.

Eric.:thumb:

.. nou ben ik niet zo'n die-hard-pc'er en weet ook dus niet precies waarom dit mis is gegaan. (volgens mij kun je in XP helemaal niet kiezen voor FAT32.. toch..)

Maar goed: Partition Magic blijkt een oplossing te zijn. Zijn er mogelijk nog meer free-ware oplossingen ?

Groet,
Daan

Wortel zei:
.. nou ben ik niet zo'n die-hard-pc'er en weet ook dus niet precies waarom dit mis is gegaan. (volgens mij kun je in XP helemaal niet kiezen voor FAT32.. toch..)

Maar goed: Partition Magic blijkt een oplossing te zijn. Zijn er mogelijk nog meer free-ware oplossingen ?

Groet,
Daan

hij heeft het alleen gehad over een 80 gig schijf die 30 gig werdt
omdat hij een partitie van zijn oude 30 gig schijf heeft gekopieert.
(het ging niet om een nieuwe install maar een partitie kopie van oude hd vandaar die 30 gig limiet)
Lees anders eerst ff het topic goed door voor je met oplossingen komt die totaal niet aan de orde zijn ;)

freeware:
niet bij mij bekent maar,
partition magic heb je maar ff nodig na wijziging kun je het weer verwijderen ;)

Laatst bewerkt:
Peter-1985 zei:
hij heeft het alleen gehad over een 80 gig schijf die 30 gig werdt
omdat hij een partitie van zijn oude 30 gig schijf heeft gekopieert.
(het ging niet om een nieuwe install maar een partitie kopie van oude hd vandaar die 30 gig limiet)
Lees anders eerst ff het topic goed door voor je met oplossingen komt die totaal niet aan de orde zijn ;)

Je hebt gelijk niet goed gelezen, mea culpa.

Maar jij kan er ook wat van, want ik gaf geen oplossing aan, alleen een noemde ik een mogelijke verklaring.

Maar bedankt voor je correctie.

Eric:thumb:

P.S. Wat er gebeurd is, weet ik nu wel. Als je een partie kopiëert zoals jij hebt gedaan, neemt hij de partitie tabel mee. zodat hij dus een 30 gig partitie maakt op je 80 Gig schijf.
Zou je eerst de 80 gig hebben geformateerd en daarna gewoon alles naar die schijf hebben gekopieerd, had je wel de hele 80 gig gezien.

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Je hebt gelijk niet goed gelezen, mea culpa.

Maar jij kan er ook wat van, want ik gaf geen oplossing aan, alleen een noemde ik een mogelijke verklaring.

Maar bedankt voor je correctie.

Eric:thumb:

P.S. Wat er gebeurd is, weet ik nu wel. Als je een partie kopiëert zoals jij hebt gedaan, neemt hij de partitie tabel mee. zodat hij dus een 30 gig partitie maakt op je 80 Gig schijf.
Zou je eerst de 80 gig hebben geformateerd en daarna gewoon alles naar die schijf hebben gekopieerd, had je wel de hele 80 gig gezien.

dat klopt maar dan moet je niet van die eerste schijf windows geboot hebben anders kan die de systeem bestanden niet kopieeren.
Dus dat is ook geen oplossing dan moet je een windows systeem hebben daar die source schijf en de destination schijf in gooien en dan overkopieren.
Dan moet je toevallig over nog een extra systeem bezitten.
Maarja dit valt nog redelijk simpel te fixen met partition magic handleidingen staan er genoeg op inet (use google).
ik ga weer verder prutsen met mijn ou policy probleem.(krijg het alleen niet voor elkaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan