mijn acer recovey-cd doet het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
ik heb een virus op mijn latop, en wil dus alles er af hebben, en XP er opnieuw opzetten...
Nu heb ik recovery CD's erbij gekregen...
Als ik deze in mijn laptop stop, gebeurt er niets. Ik kan de CD openen, Maar dan moet ik een .DAT-bestand openen. De laptop zegt dat hij het niet kan lezen, want het bijbehorende programma kan hij niet vinden...
Moet ik de CD er indoen als ik windows er af heb gehaald?:confused:

Ik heb eigenlijk geen flauw idee...:o
Heeft iemand een oplossing?

Zorg dat in de Bios Cd/Dvd rom als eerste Boot staat.

Of wat in de Handleiding staat de F toets ervoor indrukken,met de Cd er in

ok ga ik es even proberen. Dank voor het snelle antwoord:)

Je moet hem vanaf cd op laten starten en dan kun je aangeven wat wilt even de gebruiksaanwijzing goed door lezen daar staat het allemaal in vermeld als je deze niet hebt kun je hen bij ACER downloaden op de site.

ik heb het in de bios veranderd en gecontroleerd, deCD driver staat boven aan. Maar hij start alsnog windows op:S
en als ik F indruk piept ie alleen...
nog een andere oplossing misschien?:confused:

Bij mijn acer heb ik 3 CD's. De Recovery cdroms 1_1 en 1_2 en dan de System CD. Je moet deze System CD eerst nemen, daar dit een bootable is. De CD start op en laat je een overzicht zien van de verschillende talen en mogelijkheden. Als je dan wil recoveren zal ie je melden eerst 1_1 in te steken en dan 1_2.

Maar....Ik heb dat dit weekend ook gedaan en toen geraakte mijn laptop in een reboot-cyclus...Heb toen een volledige re-install gedaan, zat niets anders op.

Groeten

ik heb mijn laptop maar weggebracht naar een man, die heeft alles er opnieuw opgezet... inclusief goed antivirus... toch bedankt voor de reacties:thumb:

Forum kan dicht

CTRL + F10 voor recovery

Nog ff een tip.

Tijdens de opstart procedure CTRL + F10 voor recovery blijven indrukken.

De hele systeem partitie wordt gewist en de D partitie blijft ongewijzigd. De systeem partitie (c schijf) wordt in fabrieks instelling teruggezet.

Echter... Virus kan op de D partitie blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan