Mijn Afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Zoals sommigen van jullie weten maak ik Pixel Art in MSpaint... Nou heb ik op mijn computer een map met al mijn pixel art staan, en daar sla ik alles op, maar als ik bij paint op opslaan of op laden druk nadat ik de computer opnieuw heb opgestart dan zie ik altijd als eerste de map "mijn afbeeldingen"... dan moet ik weer terug naar deze computer, c:/, pixel, etc... en als je dat 1000 keer doet is het niet zo leuk meer... ik heb de map mijn afbeeldingen een ker verwijderd maar die kwam gewoon vanzelf weer terug:confused: :confused:

Hoe kan ik zorgen dat wanneer ik op opslaan druk bij paint ik automatish in de map waar al MIJN plaatjes in staan terecht kom?

Ik weet niet wat het officiele antwoord is, maar wel dat het via Regedit kan. Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het zo oplossen:
Maak in "Mijn Afbeeldingen" een snelkoppeling naar de map waar je het eigenlijk wilt hebben, en laat die snelkoppeling beginnen met een "_". Als je dan "opslaan als" doet, staat die snelkoppeling bovenaan in je map "Mijn Afbeeldingen", (dubbel)klik daarop en je bent waar je wilt zijn.
Als wat moediger bent, kun je ook regedit starten en zoeken naar "My Pictures" (oa in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders) en daar het pad veranderen in wat jij wilt.
Ook zou je de map "Mijn Afbeeldingen" gewoon naar een nieuw plek kunnen slepen, maar dat heb ik niet getest.

Jelle

Gebruik tweak_ui, na installatie terug te vinden onder Powertoys for Windows XP.

Ga naar Common Dialogs -> Places bar

Vervang 1 of meer van de standaard icoontjes voor opslaggebieden voor de map van jouw keuze. Je kunt dan met 1 klik op het icoontje bij het opslaan naar jouw map gaan.

Succes,

Tijs.

Ik weet niet wat het officiele antwoord is, maar wel dat het via Regedit kan. Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het zo oplossen:
Maak in "Mijn Afbeeldingen" een snelkoppeling naar de map waar je het eigenlijk wilt hebben, en laat die snelkoppeling beginnen met een "_". Als je dan "opslaan als" doet, staat die snelkoppeling bovenaan in je map "Mijn Afbeeldingen", (dubbel)klik daarop en je bent waar je wilt zijn.
Als wat moediger bent, kun je ook regedit starten en zoeken naar "My Pictures" (oa in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders) en daar het pad veranderen in wat jij wilt.
Ook zou je de map "Mijn Afbeeldingen" gewoon naar een nieuw plek kunnen slepen, maar dat heb ik niet getest.

Jelle
snelkoppeling stond ondertussen al in mijnducumenten naar Cschijf, te lui tot nu to om er ook een van Afbeedingen naar Pixle te plaatsen.. Mijn afbeeldingen verplaatsen werkt niet.. Ben moedig genoeg.. Kende regedit nog niet, maar ingetypt bij uitvoeren en tadaa :)

btw hij gaf geen pad naar mijn afbeeldingenn.. ik vraag me af wat mijn afbeeldingenen, mijn documenten enzo voor rare mappen zijn.. ze zijn namelijk nergens te vinden (Wat bij bijv. 98 wel zo is... :(
nou ik hoop dat het werkt wat ik nu heb verranderd, bedankt :)

Nou hij doet het dus (ook na opnieuw opstarten) niet... Ik heb gewoon de tekst "mijn afbeeldingen" verranderd in C:\pixel
maar daar doet ie dus niks mee, ik kom gewoon weer terecht in Mijn Afbeeldingen
regeditrw4.jpg

Laatst bewerkt:
Gebruik tweak_ui, na installatie terug te vinden onder Powertoys for Windows XP.

Ga naar Common Dialogs -> Places bar

Vervang 1 of meer van de standaard icoontjes voor opslaggebieden voor de map van jouw keuze. Je kunt dan met 1 klik op het icoontje bij het opslaan naar jouw map gaan.

Succes,

Tijs.
dankje voor je reactie tijs, maar ik snap er niks van.. Heb leuk tweak dingens geopend, maar bij common dialogs, zie ik geen icoontjes, alleen maar een paar dropdown lijstjes waar ik heel leuk alleen van die standaard mappen kan selecteren :confused:

dankje voor je reactie tijs, maar ik snap er niks van.. Heb leuk tweak dingens geopend, maar bij common dialogs, zie ik geen icoontjes, alleen maar een paar dropdown lijstjes waar ik heel leuk alleen van die standaard mappen kan selecteren :confused:

Zie bijlages: Je kunt gewoon een padnaam intypen.
Als je uit de lijst selecteert dan zie je inderdaad alleen de standaard mogelijkheden.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• custom_places_bar.JPG
    custom_places_bar.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 74
  • custom_places_bar2.JPG
    custom_places_bar2.JPG
    10,8 KB · Weergaven: 54
Zie bijlages: Je kunt gewoon een padnaam intypen.
Als je uit de lijst selecteert dan zie je inderdaad alleen de standaard mogelijkheden.

Succes,

Tijs.

ah okee, bedankt!! Dat werkt!! ik had graag gezien dat ie er ineenker naartoe ging, maar dit voldoet ook! DAnkje!

ah okee, bedankt!! Dat werkt!! ik had graag gezien dat ie er ineenker naartoe ging, maar dit voldoet ook! Dankje!

Punt is namelijk, dat onthouden wordt waar je het laatst een document hebt opgeslagen vanuit de normale XP programma's, zoals MSPaint, Kladblok etc.
Vandaar dat je toch telkens iets moet doen om terug te komen in je c:\pixel map, als je in een ander programma (bijv. Kladblok) ervoor iets had opgeslagen in een andere map.

MS Word (MS Office dus) heeft een eigen manier om het te onthouden, en ook zijn eigen Custom places bar. Ook andere geïnstalleerde programma's van andere leveranciers houden zelf bij waar je wat opgeslagen had. Voor de standaard XP hulpmiddelen wordt het voor alle applicaties op 1 plek bijgehouden, vandaar dat je soms weer moet bladeren (of bijv. met die places bar gebruiken) om weer op de juiste map terug te komen.

Dit voor wat achtergrondinformatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Punt is namelijk, dat onthouden wordt waar je het laatst een document hebt opgeslagen vanuit de normale XP programma's, zoals MSPaint, Kladblok etc.
Vandaar dat je toch telkens iets moet doen om terug te komen in je c:\pixel map, als je in een ander programma (bijv. Kladblok) ervoor iets had opgeslagen in een andere map.
.

Leuk, maar dat wist ik al.. het gekke dus dat MIJN mspaint dat niet doet.. kladblok ED gebruik ik zelden, paint elke dag wel 3 keer, altijd in de zelfde map!! dat vind ik dus zo gek:confused: :confused:

Leuk, maar dat wist ik al.. het gekke dus dat MIJN mspaint dat niet doet.. kladblok ED gebruik ik zelden, paint elke dag wel 3 keer, altijd in de zelfde map!! dat vind ik dus zo gek:confused: :confused:

Kan me voorstellen dat dat vreemd overkomt: Ik heb er hier (en ook op andere pc's) geen last van (ik maak al mijn bijlagen in MSPaint), en als ik niets tussendoor ergens anders opsla blijft ie gewoon de juiste laatste map geven om in op te slaan.

Hmm.. Dit probleem is te vaag om via een forum op te lossen, vrees ik. Evengoed fijn dat je met mijn oplossing ook geholpen bent! :thumb:

Tijs.

Kan me voorstellen dat dat vreemd overkomt: Ik heb er hier (en ook op andere pc's) geen last van (ik maak al mijn bijlagen in MSPaint), en als ik niets tussendoor ergens anders opsla blijft ie gewoon de juiste laatste map geven om in op te slaan.

Hmm.. Dit probleem is te vaag om via een forum op te lossen, vrees ik. Evengoed fijn dat je met mijn oplossing ook geholpen bent! :thumb:

Tijs.
MSpaint ownt.. het is jammer dat er alleen altijd windows bij moet... Altijd als je een nieuwe MSpaint aanschaft krijg je Windows er gratis bij.. en die ownt niet :p;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan