Mijn bestanden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyking

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo, ik heb vandaag mijn computer moeten herstellen, omdat hij nadat ik de computer aandeed, gelijk weer opnieuw startte. Nadat ik dat heb moeten doen, deed alles het weer, alleen ben ik mijn bestanden kwijt. De bestanden van de andere gebruikers, met beperkte mogelijkheden, waren nog wel te vinden in de map Documents and Settings. Maar de bestanden van de beheerdersaccounts zijn spoorloos verdwenen. Ik weet wel dat ze nog ergens op de pc zouden moeten staan (kan ik zien aan het totale gebruikte geheugen van mijn pc), maar waar weet ik niet. Kan het niet vinden, wie zou mij kunnen helpen??? BVD

ja de zoekfunctie kan je proberen of gewoon eens systeemherstel :thumb:

Zoekfunctie heb ik al geprobeerd, die kan de bestanden ook niet vinden. Ik heb geen systeemherstelpunten. Gaat dat vanzelf, misschien dat door het herstellen van mijn computer de herstelpunten ook zijn verwijderd... ?? Heb zelf nooit herstelpunten aangemaakt.

normaalgezien staat systeemherstel automatisch actief en worden deze herstelpunten automatisch aangemaakt...

Ik hoop in ieder geval dat het zo ook bij jou is

Dan is systeemherstel oftewel inactief of kan het geen herstelpunten aanmaken omdat het niet genoeg schijfruimte ter beschikking heeft.

Maar als je je bestanden nog terugwilt: meteen stoppen die handel! pc afzetten, harddisk eruithalen, in een andere pc hangen en daar zoeken met recoveryprogramma's.

ja dat is een goed idee vis ta, maar hij moet toch geen maand teruggaan met systeemherstel...

een week zou al meer dan voldoende zijn als het pas gisteren zou gebeurd zijn, dan kan je ook gewoon 2 dagen terug gaan in de tyd hé :thumb:

Klopt, maar ik geef alleen maar de mogelijke oorzaken dat er geen herstelpunten zijn. Want als ik het goed heb begrepen zijn er nu helemaal geen herstelpunten.

bwa ik weet niet wat de TS dan juist wilt zeggen maar, ik denk gewoon dat het wilt betekenen dat hij wel herselpunten maar niet van een maand terug en dat het hem dan verwonderd :P

al ben ik daar niet zeker van hoor vis ta ;)

Zoekfunctie heb ik al geprobeerd, die kan de bestanden ook niet vinden. Ik heb geen systeemherstelpunten. Gaat dat vanzelf, misschien dat door het herstellen van mijn computer de herstelpunten ook zijn verwijderd... ?? Heb zelf nooit herstelpunten aangemaakt.

Ik weet niet hoe ik dit anders moet interpreteren:p:d

eerst zegt hij dat inderdaad :P

maar daarna vraagt hij of dat automatisch gaat ;)
dus ik denk dat de TS wat in de war is :D

Nee, ik denk dat dat ook doelt op het feit dat er geen herstelpunten zijn.

Dus dat de vraag: "gaat dat vanzelf?" is bedoelt als: "worden herstelpunten vanzelf verwijdert?"

Nee, ik denk dat dat ook doelt op het feit dat er geen herstelpunten zijn.

Dus dat de vraag: "gaat dat vanzelf?" is bedoelt als: "worden herstelpunten vanzelf verwijdert?"

pffff ik weet het niet meer hoor ;D

Hahaha wat ik probeerde te zeggen was dat er op het scherm van systeemherstel, de herstelpuntendata's van bijv. juni dik gedrukt moeten zijn, 17-6 (dag van pc herstel, dus dat volgens mij windows opnieuw wordt geïnstalleerd) was alleen dik gedrukt, voor de rest geen enkele dag en ik kan ook niet in mei kijken. Die mogelijkheid is er niet. vis ta kan ik niet op mijn huidige pc met een recoveryprogramma werken??

Het gevaar dat je dan hebt is dat je als je het recoveryprogramma gaat installeren de bestanden die je kwijt bent gaat overschrijven. Het veiligste is dat je dat systeem nu niet meer gebruikt tot je je bestanden terughebt, zodanig dat de bestanden niet overschreven worden door andere bestanden. Voor je huidig systeem wordt het nu waarschijnlijk aanzien als beschrijfbare ruimte.

Oke, ben er achter in welke map de bestanden zich nu bevinden, map heet USERDATA. Komt probleem nummer 2, als ik deze map in wil gaan wordt de toegang geweigerd. De map is vreemd genoeg niet toegankelijk, wat kan ik hier aan doen??

Start de pc op in veilige modus, en kijk daar eens of je geen toegang hebt (op F8 rammen als je de pc aan het opstarten bent)

Wat je ook kan proberen, indien de files verwijderd zijn, is ze terughalen met Directory Snoop (http://www.briggsoft.com/dsnoop.htm) Je kunt er een gratis proefversie van downloaden :)

Laatst bewerkt:
Waar bevindt deze map userdata zich? Op C:\? of een andere map? zoja, welke?

Wat is je schijfconfiguratie? En heb je xp home of pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan