Mijn CAD programma draait niet onder windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walters

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
6
Onlangs kocht ik een nieuwe pc met besturingssysteem windows 8. Nu, het tekenprogramma waarmee ik al enkele jaren teken onder windows XP kan niet meer geïnstalleerd worden onder windows 8. Daar ik de vele gemaakte tekeningen enkel kan ophalen én bewerken met dat programma is het noodzakelijk dat ik met dat programma kan verder tekenen.
Ik las dat het mogelijk is om 2 besturingssystemen op 1 pc te installeren maar dat je dan best eerst het oude installeert en dan het nieuwe (windows 8). Ik kijk er tegenop om mijn pc weer helemaal te wissen en opnieuw te installeren.
Is er misschien een andere oplossing of werkwijze om mijn CAD programma (graphicworks 3.0) weer aan de praat te krijgen onder windows 8 ?

Dank!
 
Misschien moet je gewoon upgraden naar een nieuwere versie. Versie 10 is wel compatible met windows 8: klik

Voor 28 euro kan je naar mijn idee er geen buil aan vallen. Versie 3 is gewoon antiek inmiddels.

EDIT: heb je al geprobeerd het programma onder compatibility modus te installeren en/of draaien?
 
Laatst bewerkt:
Is er een nieuwere versie van uit ? Naar mijn weten niet. Kan je mij een link opgeven waar ik deze dan zou kunnen bestellen ? Graphicworks is een cad-programma van Easycomputing.

Hoe moet je installeren onder compatibiliteitsmodus in windows 8 ?

Alvast bedankt.
 
Hier wat informatie over de compatibility modus: klik

Probeer dat eerst maar in ieder geval, dat is hoe dan ook gratis :p

Doet de setup van het programma het overigens wel? Als die het niet doet, kan je ook de setup onder compatibilitymodus draaien, dan lukt de installatie vaak wel ;)
 
Na wat opzoekwerk blijkt er inderdaad een versie 10 van Graphic Works uit te zijn maar voor zover ik gevonden heb enkel in het duits ! :(
Heeft u weet of er een nederlandstalige versie van op de markt is ? (of eventueel engels)

Hoe moet je installeren onder compatibiliteitsmodus in windows 8 ?
 
rechtermuisknop op de setup (iets van setup.exe, instal.exe ofzo) en vervolgens bij het juiste tabje de compatibility modus aanvinken zoals beschreven in de link. Vervolgens de setup gewoon uitvoeren door er dubbel op te klikken ;)
 
Helaas, ik kan de setup ook niet in de compatibiliteitsmodus starten. :(
In het scherm eigenschappen - compatibiliteitsmodus komt windows 8 niet voor, wel windows 7. Is dit misschien de oorzaak ?

sorry, had je bericht nog niet gelezen. Heb het gedaan zoals beschreven maar de setup start niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet hem wel instellen op compatibility onder windows xp dan, niet onder windows 7.
 
Ja, heb ik gedaan (zowel xp servicepack 2 en 3) maar nadien heb ik alle overige besturingssystemen eens uitgetest.
Vrees dat het niet zal lukken. :(
 
Als dat echt niet lukt, dan zal je vrees ik helaas toch moeten overstappen naar een nieuwere/de nieuwste versie waarbij windows 8 wel wordt ondersteund :(
 
Probeer eens in de tussentijd LibreCAD (in Nederlands instelbaar)
Misschien is dit wat voor je?

Het is een stabiel, gebruiksvriendelijk & makkelijk aan te leren CAD programma. De snelheid waarmee je dit pakket onder de knie krijgt is bovendien een groot pluspunt. Perfect voor incidenteel werk en schetsen. Wellicht is dit programma zelfs profesioneel inzetbaar, temeer je behoorlijk snel kan tekenen.
 
Bedankt Dorado, helaas kan ik met dit programma mijn tekeningen .DVG niet openen. :(
Pfff
 
Die DVG bestanden openen in een ander progje is sowieso al een probleem, het is een eigen obscuur formaat.
Standaard is DWG in de CAD wereld.
Als je toch verder met CAD wilt gebruik DraftSight (gratis) http://www.3ds.com/products/draftsight/overview/ dit is een volwaardige autocad kloon
Probeer graphicworks tijdelijk op een xp machine te zetten en te converteren naar dwg of dxf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan