mijn cardreader werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Door een onjuiste handeling heb ik vermoedelijk de drivers van mijn cardreader verwijderd. Ze verschijnen n.l. niet meer onder: mijn computer. Ik geb een MedionpC MS-7012 en de toegangen tot de kaarten zijn SD/MMC ;CF:Smartmedia; en memorystick.
Wat staat mij te doen om weer toegang te krijgen. Moet ik ergens drivers downloaden?

Windows vindt cardreaders automatische en je hoeft hier geen drivers voor te installeren.
Blijft even de vraag hoe je dit verwijderd hebt.

Kijk eens in Apparaatbeheer of je ergens Rode en Gele tekens ziet, verwijder deze en start de PC opnieuw.

Kies ook bij Beeld (in apparaatbeheer) voor Verborgen Apparaten weergeven om alles te laten zien

Als je geen meldingen ziet staan kijk dan eens bij het onderdeel Schijfstations en probeer daar zoveel mogelijk van te verwijderen. Daarna de PC eens opnieuw starten en windows zal deze opnieuw vinden. Met wat geluk vindt hij je cardreader weer

Ook kun je eens kijken bij Schijfbeheer om te zien of je daar de drive wel terug vindt.
Kijk naar het onderste deel van het scherm. Bovenin zie je deze meestal niet staan.

Soms gebeurt het dat Windows aan twee apparaten dezelfde Drive letter (D: of E: etc) toekent. Je krijgt er dan maar 1 te zien.

Als dat zo is even rechtermuisknop op een drive en kiezen voor Stationletter of paden wijzigen.

Windows vindt cardreaders automatische en je hoeft hier geen drivers voor te installeren.
Blijft even de vraag hoe je dit verwijderd hebt.

Kijk eens in Apparaatbeheer of je ergens Rode en Gele tekens ziet, verwijder deze en start de PC opnieuw.

Kies ook bij Beeld (in apparaatbeheer) voor Verborgen Apparaten weergeven om alles te laten zien

Als je geen meldingen ziet staan kijk dan eens bij het onderdeel Schijfstations en probeer daar zoveel mogelijk van te verwijderen. Daarna de PC eens opnieuw starten en windows zal deze opnieuw vinden. Met wat geluk vindt hij je cardreader weer

Ook kun je eens kijken bij Schijfbeheer om te zien of je daar de drive wel terug vindt.
Kijk naar het onderste deel van het scherm. Bovenin zie je deze meestal niet staan.

Soms gebeurt het dat Windows aan twee apparaten dezelfde Drive letter (D: of E: etc) toekent. Je krijgt er dan maar 1 te zien.

Als dat zo is even rechtermuisknop op een drive en kiezen voor Stationletter of paden wijzigen.

cardreaders verdwenen

Bedankt voor de aangeboden hulp, maar inmiddels is de zaak hersteld. Via de helpdesk van Medion was het erg eenvoudig om het op te lossen. Volgens de medewerker :thumb: was er sprake van restspanning. Wat dit ook mag zijn. Ik moest de stekker uit de computerkast trekken en daarna op de aan knop drukken . Of even vasthouden. Na dat gedaan te hebben kon ik de stekker weer aansluiten en de computer weer opstarten. In 9 van de 10 keer zoude de stations van de cardreader weer verschijnen. Ik was dus dus bij de 9, want alles functioneert weer als van ouds. Les voor anderen.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan