Mijn cd-brander wordt wel herkend door XP, maar niet geïnstall.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren mijn computer geformat. Daarna heb ik XP prof. er opnieuw opgezet.

XP heeft al mijn hardware herkend ook mijn cd-brander, alleen install. doet hij niet. De brander is een Philips CDRW 800 serie.

a) Hoe kan het dat XP wel herkend en niet install.
b) Waar kan ik de betreffende driver vinden van deze brander. (ik heb al gekeken op de website van Philips, hier staat hij niet op!)

Ik hoop dat iemand enig idee heeft!

Gr. AdXenos

wat bedoel je met herkend hem wel maar installeerd hem niet ?

Doe de install eens ingelogd als administrator en niet als gebruiker.

Geplaatst door JBS
Doe de install eens ingelogd als administrator en niet als gebruiker.

hij wordt herkend door XP sinds waneer moet je een brander apart installeren dan ????

Ik neem aan dat de topicvrager bedoeld, installeerd het programma niet.

Geplaatst door JBS
Ik neem aan dat de topicvrager bedoeld, installeerd het programma niet.

er staat toch echt

XP heeft al mijn hardware herkend ook mijn cd-brander, alleen install. doet hij niet. De brander is een Philips CDRW 800 serie.

vandaar dus mijn eerste vraag wat ie bedoeld.

Hallo,

Ik heb jullie verhalen gelezen. Het probleem is eigenlijk het volgende;

Win Xp geeft aan als hij een nieuwe hardware heeft gevonden, je hoeft dus een brander niet apart te install., dit zei Tazman ook al.

Als mijn XP aangeeft dat hij mijn brander heeft gevonden zegt hij dat hij deze gaat install. Rechtsonder laat hij zien als hij klaar is met de install.

Kijk ik later in mijn systeem of bij deze computer zie ik nergens de brander staan. Laat ik nogmaals naar nieuwe hardware zoeken dan maakt hij van mijn gewone cdrom een vaste schijf, dus dat klopt dan ook niet.

Hoe kan dit?

Gr. AdXenos

Geplaatst door AdXenos
Kijk ik later in mijn systeem of bij deze computer zie ik nergens de brander staan. Laat ik nogmaals naar nieuwe hardware zoeken dan maakt hij van mijn gewone cdrom een vaste schijf, dus dat klopt dan ook niet.
Doe je wel een reboot(opstart), nadat er "geinstalleerd" is?
Normaal hoef je alleen de brandsoftware te installeren.
(bijvoorbeeld Nero)

Ga eens Naar,
Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer.
Kijk eens of hier vraagtekens staan.

Hoi Crash,

Na de install. van de zogenaamde driver vraagd hij niet om een reboot.

Bij systeem staat geen enkel vraag teken, de brander staat zelfs niet in de lijst, dus volgens mij heeft XP hem niet geinstall. ook al zegt hij dat.

Gr. Ad

Wordt de brander nog wel door het Bios herkend?

Nee, hij zit niet in de BIOS, maar tijdens het opstarten controleerd hij wel de CDRW.

Wat kan ik nu doen?

Gr. Ad

Heb je al geprobeerd een cd te branden?
XP geeft wel eens hardware verkeerd aan terwijl het wel goed werkt.

Hey Sarvo,

Sorry voor de late reactie.

Ik heb geprobeerd om met Nero een cd te branden, maar zelfs Nero geeft aan dat er geen cd-brander aanwezig is.

Als ik met XP naar nieuwe hardware laat zoeken dan vindt hij wel Philips CDRW 80, alleen ipv dat hij dit herend als een brander maakt hij hier een gewone cd-rom van. En van de bestaande cd-rom een verwisselbare schijf. Hoe kan dit?

Heeft het misschien zin om de brander handmatig te installeren? Waar kan ik de driver/setiup vinden van de Philips CDRW 800 serie. Op de website van Philips staat hij niet.

Ik hoor het wel!

Alvast bedankt.

Gr. AdXenos

Download de laatste versie van Nero, en probeer hem opnieuw te installeren. Het kan zijn dat Nero een update heeft waarbij hij wel je brander herkent.

Ik denk niet dat dat de oplossing is. Eergisteren, dus voordat ik format., was er geen probleem met mijn brander/Nero en XP.

Weet jij toevallig waar ik de driver van mijn brander kan downloaden?

Gr. AdXenos

op de site van philips zul je hem ook niet meer vinden onderstaande komt van een ander forum.

Philips Consumer Care wrote: Date: Sat, 10 May 2003 12:05:38 -0400 (EDT) Subject: Re: WWW question: pcstuff - USA - [sender:] [PCP2003051000000062] From: "Philips Consumer Care" To: Dear ***, Thank you for contacting Philips Technical Support. Unfortunately, we no longer offer free support for this drive at this site. Please call 1-888-541-5837 (9AM-11PM Mon-Fri and 11AM-10PM Sat-Sun Eastern time) and a technician will help you for a charge of $19.95. Thank you, Jeremy Philips Technical Support Team >

bron http://www.sysopt.com/userreviews/cdrecord/reviewhtml/Philips_Electronics_CDRW-800_series.html

Hey Tazman,

Zoals ik begrijp uit het forum is de driver niet meer beschikbaar, klopt dat?

Wat nu?

Gr. AdXenos

philips wil deze brander niet meer ondersteunen is te oud zeggen ze :confused:

dus de driver gaan ze niet meer leveren mits tegen betaling van $19.95 oftwel ± € 20
nou dan was mijn keuze snel gemaakt € 20 er bij en nieuwe brander kopen.

Dat is idd het beste denk ik!

Een nieuwe brander!!!

Thnx

Gr. AdXenos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan