mijn cd\dvd station kan hij niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Go_on

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
60
Ik kan geen dvd's en cd's afspelen in me dvd\cd drive :(

ik weet nu niet of het ligt aan dat me drive gewoon kapot is of me pc kan hem niet vinden :confused:

ik kan me niet voorstellen dat ik iets heb gedaan dat hij kapot is gegaan, dus post ik het maar eerst hier....

waaraan zou het kunnen het liggen?? als het niet te maken heeft met dat mijn drive kapot is?? (software??) ( dll kwijt ??)

ik snap egt niet wat het probleem is, dus dacht ik vraag het hier maar....


ik hoop dat jullie iets erop weten:thumb:
mvg,
go_on
 
Laatst bewerkt:
Indien de kabels en jumpers goed zitten kun 2 dingen proberen, ten eerste in apparaatbeheer bij de ATA /ATAPI controllers, de controller deinstalleren waar de drive aanhangt, reboot, windows vindt nieuwe hardware, reboot, of ga naar Start, Uitvoeren, type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Markeer de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

Nu..., voordat je verder gaat maak je eerst een backup van deze geselekteerde sleutel door rechtsklik en optie Exporteren en dan type je in het venster een naam voor het bestand (bijvoorbeeld cd-roms). Kies de locatie waar je het op wilt slaan en klik Opslaan.

NB. Deze back-up kun je, indien noodzakelijk, terugzetten met een dubbelklik op het (.reg) bestand.

Heb je de backup gemaakt..., verwijder dan nu de sleutels met de naam: UpperFilters en LowerFilters.
(Markeer een sleutel, kies uit het rolmenu Bewerken de optie Verwijderen en bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja - of rechtsklik en kies optie verwijderen).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Tijdens het opstarten zal de computer de vermiste speler(s) opnieuw installeren!
 
ok ik snap er zo niks van, maar ik ga het stap voor stap proberen uitevoeren....

Waar kan me {apparaatbeheer bij de ATA /ATAPI controllers} vinden??
 
Deze computer(klik met rechts) > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer.:)
 
sorry ik wil niks fout doen:) want andere deinstalleer ik het verkeerde en dan heb ik nog meer problemen:p

Dus effen een screen gemaakt:
driveproblem17ch.jpg


Moet ik dan alles wat onder IDE ATA/ATAPI-controllers staat deinstaleren??
of moet ik maar een of 2 van de 3 deinstaleren??
 
Gooi ze alle drie gewoon weg, na een reboot worden ze gewoon weer geinstalleerd, met hopelijk met de drive weer online.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan