Mijn CD-ReWriter wordt niet meer herkent in windows en doet het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HertogJanj

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Sinds 2 dagen doet mijn Plextor 48/24/48A ( http://www.plextor.be/English/products/pxw482448a.html ) het niet meer!!

- Bij het opstarten checkt je PC alle IDE aansluitingen, en zegt dat er niets op secondary master zit aangesloten (waar hij wel zat)
- In apparaatbeheer is hij ook niet meer te zien
- Als de PC aanstaat en ik wil de cdwriter open doen, reageert hij niet (ook lampje op de cdrw brandt niet)
- Ik heb in de PC kast alles nagekeken en de IDE + Stroom zit goed op de CD-ReWriter aangesloten

Hij wil dus helemaal niet reageren en mijn PC herkent dat hele ding gewoon niet meer!! Ik heb niks aangeraakt ofzow (als ik dat doe altijd eerst statische elektriciteit weghalen), geen CDs geoverburned en ik heb laatst nog CDs gebrand!

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen, of wat het kan zijn??

Alvast bedankt!

Heb je al een ander molex stekkertje geprobeerd (stroom), misschien is die enen wel kapot

Geplaatst door HertogJanj

(..)

- Ik heb in de PC kast alles nagekeken en de IDE + Stroom zit goed op de CD-ReWriter aangesloten

(...)

Alvast bedankt!

Heb je deze al es losgehaald? Zo nee, doe dit en druk ze er weer goed in. Grote kans dat ie et nu weer doet.

Ohjka vergeten te zeggen dat heb ik ook al gedaan :) Los en vastgemaakt, zowel IDE als stroom.

Tja misschien moet ik toch maar even een andere stekker voor de stroom gebruiken, maarja dat hele bundeltje zit vast en als ik het losmaak hangt alles op men moederbord!

Je cdrom-drive/dvd-driver doet et wel?

Haal die los en plug die kabels es in je brander.

Hmmz dat zal erg lastig worden, aangezien de IDE kabel dan niet lang genoeg is denkik... Kijk me RW zit op IDE2 master, en me HDD op IDE1 master, me DVD op IDE1 slave... d8 ik :) Maar ik zal ff kijken...

Plextor 48x

Volgens mij heb je nog garantie , op de plextor..

Ik denk niet dat een voeding kabeltje het zomaar begeef , de voeding is nog goed anders doet de dvd het ook niet.

Laat de brander ff controleren bij de pc-boer

Ja idd, ben vandaag bij paradigit geweest en de cdwriter was gewoon kapot!! Lekker is dat :( Maarja ze deden niet moeilijk, gelijk een nieuwe erin gezet en alles werkt weer :(

Alleen nu heet me brander ineens e: :rolleyes: Hoe kan ik dat veranderen?

[EDIT]
Lama, ik heb het al:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;121244

Dankjewel speedtouch (kwam van jouw reply in ander topic)...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan