mijn comp mailt, ik niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick.t

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Mijn computer stuurt automatisch mailtjes.
Ik doe helemaal niks en de mensen die gemaild worden ken ik totaal niet.

Ik merk dat mijn computer mailtjes stuurt omdat norton antivirus wordt geactivieerd en de uitgaande mailjes scanned voordat ze worden verstuurd, echter hij laat ze gewoon door. Het lijkt mij toch dat deze mailtjes ook geinfecteerd moeten zijn.

3 full systemscan's leveren niks op met de nieuwste definitions.

Een eerdere keer is het virus backdoor.coreflood wel succesvol verwijderd. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Ik gebruik windows xp home, en die is compleet up to date (patches hotfixes, noem maar op). Ik heb geen blaster of welchia, kennissen van mij hadden die nl wel.

Uit het trafficlog van sygate personal firewall wordt ik ook niet wijs.

Ik heb geen IDEE wat die mailjes stuurt. En er wordt ook geen programma geactiveerd.

WAT NU TE DOEN???

jou mailadres staat waarschijnlijk in een adresboek van iemand anders. Een virus stuurt vanaf die computer mailtjes rond naar andere adres uit dat adresboek.

Dit gebeurt onder jou naam.

inderdaad even scannen is de beste oplossing

Ben nu bezig met online scan.

Ik verstuur wel degelijk iets, Norton scant namelijk een uitgaand mailtje dat ik niet verstuur!

zet je firewall van XP eens aan, of installeer zonealarm (www.zonealarm.com). Zonealarm houdt ook je poorten in de gaten en daarmee kun je afzonderlijke prgramma's wel of geen internet toegang verlenen.
En nogmaals scannen, blijft een goede optie. Daarnaast, start een sje mailprogramma op, maar zonder verbinding, kijken of er dan nog automatisch verbinding gemaakt gaat worden om toch te kunnen mailen. Vindt je trouwnes de verzonden mailtje terug in de verzonden items map of eventueel de verwijderde items map?

Zowel in MS Outlook als MS hotmail zijn geen sporen te vinden van de verzonden mailtjes.

Virusscan door norton, panda enz enz enz, lever niks op.

Formateren die handel???? Ik zie geen andere oplossing.

Mn firewall zegt ook niet dat een vreemd programma toegang heeft tot internet.

IK weet echt niet waar de bron zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan