Mijn computer crashed soms?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ItsTheSebbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo, Ik heb een paar weken geleden een nieuwe computer gebouwd, en alles werkt perfect. Behalve één ding, ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de hele computer crashed als ik ~2 uur Far Cry 3 speel. Het beeld wordt zwart (alleen de "primaire monitor" wordt zwart, de tweede monitor bevriest). Het geluid wordt herhaald op de laatste milliseconde ofzoiets, dat herhalende geluid. Dan moet ik de reset-knop indrukken en dan start hij weer normaal op.
Ik denk niet dat het oververhitting van mijn cpu kan zijn, die stoond rond 60 graden celcius toen die crashte. Ik heb nog geen andere games op mijn computer staan, dus geen idee of hij het daarbij ook doet. Hij crashed in ieder geval niet als ik niet aan het gamen ben.
Hier zijn mijn specs:

i5-3570 met stockkoeler
sapphire radeon hd 7870
asrock z77 extreme4
corsair vengeance 1600 8gb
seagate barracuda 1tb
xfx pro 550w
zalman z11 plus
en een dvd brandertje

Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan toch warmte zijn. Overigens hoeft het niet de CPU te zijn, je grafische kaart is mogelijk ook een goede optie. Vooral als de ventilatie in de kast zelf niet voldoende is

Het kan toch warmte zijn. Overigens hoeft het niet de CPU te zijn, je grafische kaart is mogelijk ook een goede optie. Vooral als de ventilatie in de kast zelf niet voldoende is

Weet jij dan een programma om je GPU temperaturen te meten? Ik heb bij het bouwen geprobeerd om het zo netjes mogelijk te houden, zodat het niet te heet wordt. Ook is het ongeveer 20 graden in de kamer, wat ook normaal zou moeten zijn. Zo ziet mijn cable management eruit:
U7bRuoe.jpg

Als je de kast zo openlaat, krijg je het probleem dan ook? Wellicht de moeite waard om dat te proberen. Je kunt proberen eens furmark te draaien. Die is erg goed in het extreem zwaar belasten van je videokaart.

Heb je de laatste drivers overigens? probeer eventueel ook de nieuwste beta drivers van ati. Er zijn speciaal enige problemen verholpen voor farcry 3 daarin.

Ik heb de laatste drivers, ik heb ook nog andere mensen die hetzelfde probleem hebben met de 7870. [video=youtube;pJG3NIOK-70]http://www.youtube.com/watch?v=pJG3NIOK-70[/video]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan