mijn computer een open proxy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sladem

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
hallo,

mijn computer is de laatste tijd erg langszaam. als ik hem opstart duurt het een halfuur voordat de taakbalk verschijnt. nou kreeg ik laatst een email van mijn internet provider dat mijn computer een open proxy zou kunnen zijn:shocked:

klopt dit een beetje?
en
hoe haal ik dit weg?

heb ik al gedaan. ik vat niet veel van computers, maar een virus scan draaien, dat lukt me nog wel :rolleyes:

maar hij is zoiezo te sloom, zoals ik al zei: de taakbalk verschijnt pas na 30 minuten

( en dan zijn de pictogrammen nog niet eens geladen, etc.)

edit:
het is btw wel begonnen met GO.GOOGLE.COM Malware

Laatst bewerkt:
Met welke scanners heb je gescand?
Een virusscanner scant namelijk lang niet altijd op Spyware en dat is nou net jou probleem zoals ik het lees.

heb ik al gedaan. ik vat niet veel van computers, maar een virus scan draaien, dat lukt me nog wel :rolleyes:

Dat weet jij maar wij niet. Daarom is het altijd belangrijk om ook aan te geven wat je zelf al hebt gedaan zodat we niet het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.

Check dit ook even. Ik neem aan dat Go.Google dus verwijderd is maar mogelijk staat er nog iets in apparaatbeheer zoals in onderstaand wordt aangeven.

Ik zou dan voor de zekerheid deze dus uitschakelen en dan nogmaals Malwarebytes' Anti-Malware uitvoeren. Die stappen kom je steeds tegen. Als je het dus niet uitschakeld komt hij steeds weer terug en veroorzaak mogelijk dus de traagheid.
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2534902&postcount=2

het probleem is juist dat hij erg sloom is. zo sloom dat ik niet eens in het menu start kan komen. verder heb ik gescant met een aantal gratis scanners, zoals avg free. maar zijn die minder goed dan betaalde? :(

edit: was niet echt een handige opmerking....

Laatst bewerkt:
Probeer het anders eens met de Live CD. Daar start je de PC dan mee op om te scannen.
http://www.freedrweb.com/livecd/

Is hij ook zo traag in de veilige mode ?
Helaas zul je als het niet anders kan of heel veel geduld moeten hebben en toch proberen te scannen of zoveel mogelijk gegevens veilig te stellen en de PC opnieuw te installeren als niets meer lukt.

Veilige stellen zou kunnen door je harddisk tijdelijk als extra schijf in een andere pc aan te sluiten en jouw gegevens te kopieeren of een eigen opstartbare Windows omgeving maken die je op Cd kunt zetten en dan via een CD Windows kunt starten en zo je gegevens veilige te stellen of via de CD div programma te gebruiken om te scannen.

Tevens heb je met AVG gescand maar beter is ook de eerder voorgesteld tools te proberen aangezien die meer op spyware gericht zijn.

Je zou ook nog kunnen proberen om Windows te repareren.
http://www.windowscorner.com/winxp/backupenherstel/Windows_(XP)_repareren.php

Je installeert dan Windows XP over je bestaande windows heen. Hierdoor blijft alles verder gelijk en gaat er in theorie niets verloren. Mogelijk dat deze mannier je windows weer beter gaat draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan