Mijn Computer geeft aan floppy disk(s) fail (40)

Status
Niet open voor verdere reacties.

666

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
15
Zou iemand mij a.u.b helpen..??

Mijn broertje heeft per ongeluk een bestand verwijders van de computer! En nu wilt hij niet meer opstarten..Het blijft maar in een zwartscherm en daar geeft hij aan floppy disk(s) fail (40) terwijl mij computer nooit een diskette station heeft gehad!!

Ik heb daarna geprobeerd mijn schijf te formateren en te reboten via de dvd-rom met een nieuwe xp cd! Het formateerd de hardeschijf het kopieerd de bestanden..maar als hij dan klaar is om verder te gaan met de install..start dan automatisch opnieuw maar dan blijft hij als nog weer op de zwarte scherm haken met dezelfde fout..

Wat moet ik doen ik weet geen raad meer!!

Ik hoor het graag..
 
ik denk dat er meer fout is gegaan dan 1 bestand dat is verwijderd.. Het is namelijk geen windows fout alsie dit aangeeft nog voorhij windows gaat laden dus je had m eigenlijk ook niet hoeven formateren en installeren.

Het is raadzaam om allereerst in je bios te gaan en daar de floppy te enabelen. Als je er niet aan uit komt hoe dat moet, dan moet je even wat meer info geven van je pc, zodat ik je kan helpen.

Als de floppy in bios uit staat, dan kan hij daar niet meer over zeuren. Vervolgens moettie weer van cd opstarten (misschien gaatie automatisch verder?) om de installatie te voltooien.
 
ik denk dat er meer fout is gegaan dan 1 bestand dat is verwijderd.. Het is namelijk geen windows fout alsie dit aangeeft nog voorhij windows gaat laden dus je had m eigenlijk ook niet hoeven formateren en installeren.

Het is raadzaam om allereerst in je bios te gaan en daar de floppy te enabelen. Als je er niet aan uit komt hoe dat moet, dan moet je even wat meer info geven van je pc, zodat ik je kan helpen.

Als de floppy in bios uit staat, dan kan hij daar niet meer over zeuren. Vervolgens moettie weer van cd opstarten (misschien gaatie automatisch verder?) om de installatie te voltooien.

okey ik probeer eerst uit te zoeken hoe ik die floppy moet uitschakelen..Zodra ik het niet kan vinden dan laat ik je meer weten over mijn comp. ik hou je op de hoogte..

Alvast bedankt.
 
ik denk dat er meer fout is gegaan dan 1 bestand dat is verwijderd.. Het is namelijk geen windows fout alsie dit aangeeft nog voorhij windows gaat laden dus je had m eigenlijk ook niet hoeven formateren en installeren.

Het is raadzaam om allereerst in je bios te gaan en daar de floppy te enabelen. Als je er niet aan uit komt hoe dat moet, dan moet je even wat meer info geven van je pc, zodat ik je kan helpen.

Als de floppy in bios uit staat, dan kan hij daar niet meer over zeuren. Vervolgens moettie weer van cd opstarten (misschien gaatie automatisch verder?) om de installatie te voltooien.

Hoi..

Echt bedankt man het is gelukt!! Nadat ik floppy had uitgeschakeld starte windows gelijk op!
Het lag zo simpel en ik bleef maar naar de moeilijke kant kijken..

Bedankt voor je hulp..
 
Hoi..

Echt bedankt man :eek::eek::eek::eek::(:(:(:(:(:(:(


het is gelukt!! Nadat ik floppy had uitgeschakeld starte windows gelijk op!
Het lag zo simpel en ik bleef maar naar de moeilijke kant kijken..

Bedankt voor je hulp..

graag gedaan! groetjes marina
 
Er is ook nog een andere manier om de floppy station te gebruiken zonder dat je hem hoeft uit te schakelen. Als je een beetje snapt wat er in een computer zit, is dat al genoeg.

1. Maak alle kabels los en zet het schuifje(als je die hebt) van | naar O
2. Dan moet je je statische elektriciteit kwijt te raken door het stopcontact aan te raken
3. Draai de schroeven van de kast los
4. Dan zie je een wirwar van kabels(!)
5. Kijk op de voorkant waar het floppy station zit
6. Er zitten 2 kabels aan het stationnetje; Een dunne met verschillende kleuren( Die dus niet!) en een andere platte brede kabel
7. haal hem eruit en stopt hem er Andersom in het stationnetje
8. Zet de kast het er weer omheen en maak de schroefjes vast en sluit alle kabels aan en zet het schuifje van | naar O.
Als het goed is moet die het nu doen! Maar wel weer het floppy station inschakelen!

Groetjes,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan