Mijn computer geeft een fout aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter 3333
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

3333

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Hey,

Ik heb Windows XP Home Edition en hij geeft de fout aan:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprcedure te starten.

Wie kan mij helpen hij pakt de windows cd-rom niet en ik heb al 3 maanden niks kunnen doen help!!!!!

Pakt hij de installatie cd rom niet wanneer je op R drukt?

Wat je ook kan proberen is bij het opstarten de DEL knop ingedrukt te houden en in het BIOS scherm de CD Rom speler als eerste boot device aan te merken. Dan kun je op die manier proberen windows opnieuw te installeren.

Bij het opstarten krijg je daarna een melding te zien dat je een willekeurige toets moet indrukken om vanaf de cd rom te booten. als je dit dan doet, dan start automatisch de installatie procedure van windows.

Zo los je het op.
Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen,

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
Dan bij deel 2 kijken.

Of door middel van een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot.
T.w.;
_REGISTRY_USER_DEFAULT
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM
_REGISTRY_MACHINE_SAM

deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

naar de windows\system32\config map
Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is.

Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf.

Eerst eigenaar worden met FaJo XP FSE, komt er een extra tabblad bij de eigenschappen van de mappen.
http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3

Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter.
Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.

Hoi 3333,
Wat je kan proberen is volgende:
Opstarten in veilige modus en dan Start>Uitvoeren> tip sfc /scannow > enter
dan word je gevraagd om orginele DVD van je Windows in CD-Rom te doen.
Succes...

Laatst bewerkt:
Hoi 3333,
Wat je kan proberen is volgende:
Opstarten in veilige modus en dan Start>Uitvoeren> tip sfc /scannow > enter
dan word je gevraagd om orginele DVD van je Windows in CD-Rom te doen.
Succes...
Beste, xp start niet op als het ondereel "system" uit het register niet wordt gezien.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan