mijn computer is langzaam na sp3 en windows plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjoke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
mijn man heeft op mijn laptop sp3 met windows xp gedaan. Mijn laptop werkte daarvoor gewoon maar nu is hij veel langzamer. Als ik hem aanzet duurt het wel 2 of 3 minuten voor ik iets kan doen. Ik heb een pentium 1500m erin zitten en 256 mb en 40 gb geheugen en het is een compaq van 15 inchen.
Ik heb ook steeds last dat na 5 minuten mijn beeld steeds weggegaat en dan krijg ik een bewegend plaatje van windows xp te zien. ik doe dan de laptop uit en aan en dan doet hij het weer. weet iemand wat ik kan doen? ik ben nieuw hier dus ik weet verder niet hoe het wertk

Zijn na de herinstallatie ook alle drivers geinstalleerd? Dat zou namelijk het trage gebeuren kunnen verklaren. Kijk daarvoor eens in apparaatbeheer, staan daar vraagtekens?

Voor de tweede vraag, staat de laptop ingestelt op schermbeveiliging na 5 minuten? Rechtermuis knop klikken op het buroblad, kiezen voor eigenschappen en dan tabblad beveiliging.

Op zich is het niet gek dat de laptop langzaam is met 256mb intern geheugen.
Het service pack heeft dat blijkbaaar vergergert.
Of is er tegelijkertijd een andere virus scanner geinstalleerd?
Sommigen vertragen de boel behoorlijk.
Avira zou b.v wel een goede zijn.
Een geheugen uitbreiding naar 512mb of mooier nog 1gb, zal windows een stuk sneller laten lopen.

Het bewegende plaatje lijkt me de schermbeveiliging.
Deze hoort echter te verdwijnen las je met de muis beweegt of een toest aanraakt, dat gebeurt blijkbaar niet.
Je kunt proberen dzeze uit te zetten
Hier vind je hoe schermbeveiliging aan zet, maar door geen te selecteren zet je deze uit.

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan