Mijn computer is zeer traag, wat kan ik hier aan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eckhardt1950

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje over mijn computer die zeer traag werkt.Vooral met opstarten en afsluiten.
Het is een Packard bell computer die al een paar jaar oud is, maar het nog voor de rest zeer goed doet.
De werkgeheugen is niet heel groot, deze willen we ook gaan uitbreidden. Aan de harde schijf kan het misschien liggen want er zit er een in van maar 80 gig zelf in de computer en een apparte externe harde schijf van 500 gigabite.

Zijn er programma's te krijgen via het internet die betrouwbaar zijn, om te kijken watvoor programma's er op je computer staan die je nooit gebruikt en er af zouden kunnen/ en of die je computer op fouten scant.

En kan je de snelheid van de computer zelf verhogen door middel van een nieuwe kaart in je computer te zetten, en zoja hoeveel kost zo'n kaart ongeveer.

Ik hoor het graag van jullie,

gr johan.

Laatst bewerkt:
het ligt niet aan je harde schijf... ik heb 1 harde schijf van 40 GB en die van mij doet het super snel.. en gebruik Windows Schijf-opruiming.. die geeft aan welke programmas je bijna niet gebruikt..

Ik gebruik zelf ook geregeld de schijf opruiming op mijn computer, maar nog is hij niet sneller dan voor dat ik het programma gebruikte.

De besturingsysteem is windows xp.

Laatst bewerkt:
De schijfopruiming gebruik ik ook regelmatig, om de snelheid proberen te verhogen. Dit heeft tot nu toe ook niet veel resultaat opgeleverd.

Wat is precies een CCleaner??

CCleaner is een programma dat je kan gebruike om bestanden die je nooit gebruikt uit te wissen.. en ook in je register van je computer.. gooit ie register bestanden die leeg zijn (dus bij een programma hoort wat gedeïnstalleerd is) gooit ie ook weg..

daar word je computer ook sneller van..

dit programma (zie link) is een goed programmatje, om te zien welke bestanden het meest in beslag nemen, je kan je schijf degfragmenteren en nog veel meer dingen. (zelf gister voor het eerst gedaan, en een geweldig resultaat heeft het opgegeleverd.
http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/
je kan een testversie voor een aantal bepaalde dagen downloaden, daarna kan je het kopen. (of je moet weten wat torrents zijn)

Ik zeg probeer de testversie (alles is in het nederlands)

dit programma (zie link) is een goed programmatje, om te zien welke bestanden het meest in beslag nemen, je kan je schijf degfragmenteren en nog veel meer dingen. (zelf gister voor het eerst gedaan, en een geweldig resultaat heeft het opgegeleverd.
http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/
je kan een testversie voor een aantal bepaalde dagen downloaden, daarna kan je het kopen. (of je moet weten wat torrents zijn)

Ik zeg probeer de testversie (alles is in het nederlands)

Tune-Up is moeilijk begrijpbaar en CCleaner makkelijk en snel..

Start > uitvoeren/run > regedit

In regedit, druk ctrl+f (zonder + uiteraard) en zoek naar disablepagingexecutive (aan elkaar)

Rechtermuis klik op de sleuter en verander de waarde naar 1

Verder in het lijstje van de gevonden bestanden staat largesystemcache
Verander in deze ook de waarde naar 1.

Dan, start > uitvoeren/run > msconfig
In het tabblad algemeen, selecteer selectief opstarten en schakel system.ini en win.ini verwerken uit door het vinkje achter deze 2 weg te halen.

Ga nu naar tabblad opstarten en haal alles weg daar wat je denkt niet nodig te hebben (in geval van twijfel google de betreffende service of laat hem anders gewoon aan)

Ga nu naar tabblad services, en sorteer op status, zet alle services die gestopt zijn uit door het vinkje bij deze services weg te halen (NB Let wel op dat je windows installer niet uitzet!! Anders kun je geen programma's meer installeren).

Tune-Up is moeilijk begrijpbaar en CCleaner makkelijk en snel..

je hebt met tune up veel meer functies, je zegt moeilijk begrijpbaar? LOL het is in het nederlands en alles staat gewoon uitgelegd. Trouwens kan je met ccleaner defregmenteren, volgens mij niet;) of je hebt de nieuwste versie die nog niemand heeft

Sorry Tomtom1, maar Je moet wel weten wat je doet met Tune up utilities. Het is geen programma voor iemand die niet zoveel verstand van pc's heeft. Het is een krachtig programma. Het is ook niet handig dit programma zomaar aan idereen aan te raden. CCleaner is daarom veel veiliger.

Laatst bewerkt:
raad iemand dan ff een deframenteer programma aan:) er zijn er genoeg maar ik weet niet welke goed is, want ik gebruik altijd deze, maar met ccleaner kan je tog niet defragmenteren?

mvg

raad iemand dan ff een deframenteer programma aan:) er zijn er genoeg maar ik weet niet welke goed is, want ik gebruik altijd deze, maar met ccleaner kan je tog niet defragmenteren?

mvg

dat dan weer niet.. maar daar heb je Schijfdefragmentatie van windows tog voor?..
ik zou geen xtra software downloaden en installeren terwijl ik Windows Schijfdefragmentatie al heb:P

Welk programma kan ik makkelijk gebruiken, en is goed en overzichtelijk?

En is het mogelijk om de geheugen in de computer kwa snelheid te verhogen of niet?. Misschien door middel van een andere kaart er in te laten zetten. En mocht dit kunnen, hoeveel kost ongeveer zoon kaart om bijvoorbeeld 1 gig aan snelheid te krijgen.

Op mijn computer is de snelheid namelijk ook erg laag.

als je echt zo'n hekel hebt aan je pc nu (snelheid laag)

kan je best opnieuw installeren, of niet Crash?

Eerst ff reactie van Crash afwachten, hij weet veel meer

mvg

Echt een hekel aan mijn pc heb ik niet. Maar alleen vind ik het jammer dat hij soms traag is,en dat het lang duurt voordat hij opgestart is.

Dat is het enigste waar ik een vraag over had. En dus over de snelheid te kunnen verhogen van de pc, hoeveel zo'n kaart kost.

Ik heb geen installatie cd van windows xp, (stond al geinstalleed op de computer bij aankoop) dus hoe kan ik hem dan opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
Welk programma kan ik makkelijk gebruiken, en is goed en overzichtelijk?

En is het mogelijk om de geheugen in de computer kwa snelheid te verhogen of niet?. Misschien door middel van een andere kaart er in te laten zetten. En mocht dit kunnen, hoeveel kost ongeveer zoon kaart om bijvoorbeeld 1 gig aan snelheid te krijgen.

Op mijn computer is de snelheid namelijk ook erg laag.

1. CCleaner - http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

2. Met PCWizard kun je de gegevens van je computer achterhalen en die hier doorgeven. Je krijgt dan vast goed advies: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan