Mijn computer komt niet verder dan het Windows logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

suneary

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Ik moest mijn CMOS 'clear'en, aangezien mijn BIOS was beveiligd met een onbekend wachtwoord.

Hoe dan ook, de eerste keer dat ik opstartte, startte Windows helemaal op, zonder problemen. De tweede keer bleef Windows echter hangen bij het Windows logo. Mijn muis + toetsenbord doen het gewoon. En ik kan ook de SETUP/BIOS laden, maar zou niet weten bij welke instelling ik zou moeten kijken.

Heb ook al geprobeerd op te starten in Veilige Modus, maar dan blijft het scherm gewoon zwart.

Suggesties?

Ik heb hier overigens amper verstand van, dus sorry als ik termen door elkaar gooi.

Ik snap er écht geen tierelier van. Dat er een onbekend ww op het bios zit kan ik nog bevatten, maar waarom jij het bios zou willen aanpassen (je schrijft immers dat je weinig verstand hebt van de materie) begrijp ik dus niet. Wat had / heb je er te zoeken?

Mijn computer start niet meer op. En omdat ik, voor dit gebeuren, last had van het feit dat mijn PC bleef hangen bij 'Boot from ATAPI CD-ROM', moest ik dus uitzetten dat-ie probeerde vanaf een cdrom te laden. Daarom was ik in mijn BIOS.

Dat heeft daarentegen niets met dit te maken en ik lichtte alleen toe dat ik nog in mijn BIOS kan, voor het geval dat de oplossing voor mijn probleen daar toevallig ligt.

En ik heb wel verstand van wat je kan aanpassen in de BIOS, maar heb geen verstand van termen etc. etc.

Mijn computer start niet meer op. En omdat ik, voor dit gebeuren, last had van het feit dat mijn PC bleef hangen bij 'Boot from ATAPI CD-ROM', moest ik dus uitzetten dat-ie probeerde vanaf een cdrom te laden. Daarom was ik in mijn BIOS.

Dat heeft daarentegen niets met dit te maken en ik lichtte alleen toe dat ik nog in mijn BIOS kan, voor het geval dat de oplossing voor mijn probleen daar toevallig ligt.

En ik heb wel verstand van wat je kan aanpassen in de BIOS, maar heb geen verstand van termen etc. etc.
Laten we vooraan beginnen:
je pc startte niet meer op. Dat gebeurt in 99,9% nooit 'zomaar'. (1) Er moet dus een gebeurtenis aan voorafgegaan zijn: hetzij een hardwarematige aanpassing en / of een softwarematige aanpassing aan je pc. Welke van de twee (of allebei) is / zijn van toepassing?
Het feit dat de pc probeerde van CD-rom te laden betekent niets meer of minder dan dat je (kennelijk) een bootable CD / DVD in de lade had liggen bij die opstart. Enige dat je had behoeven te doen was die schijf uit de lade te halen tenzij........... de opstart van hdd niet mogelijk was omdat de opstartsector corrupt is geraakt en / of er iets anders gebeurd is waardoor de pc niet meer vanaf hdd kon starten. (Dan lag er dus helemaal geen schijf in de lade, maar werd de machine gedwongen om te 'kijken' naar de CD / DVD lade óf 'ie daarvandaan kon booten omdat booten vanaf hdd niet mogelijk was) Nu kom ik weer terug bij opmerking (1)

De bal ligt nu even bij jou.............

Laatst bewerkt:
Laten we vooraan beginnen:
je pc startte niet meer op. Dat gebeurt in 99,9% nooit 'zomaar'. (1) Er moet dus een gebeurtenis aan voorafgegaan zijn: hetzij een hardwarematige aanpassing en / of een softwarematige aanpassing aan je pc. Welke van de twee (of allebei) is / zijn van toepassing?
Het feit dat de pc probeerde van CD-rom te laden betekent niets meer of minder dan dat je (kennelijk) een bootable CD / DVD in de lade had liggen bij die opstart. Enige dat je had behoeven te doen was die schijf uit de lade te halen tenzij........... de opstart van hdd niet mogelijk was omdat de opstartsector corrupt is geraakt en / of er iets anders gebeurd is waardoor de pc niet meer vanaf hdd kon starten. (Dan lag er dus helemaal geen schijf in de lade, maar werd de machine gedwongen om te 'kijken' naar de CD / DVD lade óf 'ie daarvandaan kon booten omdat booten vanaf hdd niet mogelijk was) Nu kom ik weer terug bij opmerking (1)

De bal ligt nu even bij jou.............

Hoe graag ik hier ook heel uitgebreid op in zou willen gaan, ik doe het niet. Ik zie in deze comment geen oplossing voor mijn HUIDIGE probleem, dus als u zo vriendelijk wilt zijn: gelieve mij in het vervolg alleen te overladen met uw interessante praatjes, als deze een oplossing bieden voor, again, mijn HUIDIGE probleem.

Dank u. (oh en: Ik pak de bal nu dus even af, want anders gaan we/dit eindeloos door)

Laatst bewerkt:
Het is jouw probleem, dus als jij ervoor kiest om niet de gevraagde informatie te verlenen blijft het jouw probleem denk ik?

Het is jouw probleem, dus als jij ervoor kiest om niet de gevraagde informatie te verlenen blijft het jouw probleem denk ik?

Mocht je doelen op je vraag "Er moet dus een gebeurtenis aan voorafgegaan zijn: hetzij een hardwarematige aanpassing en / of een softwarematige aanpassing aan je pc. Welke van de twee (of allebei) is / zijn van toepassing?", dan verwijs ik je door naar mijn allereerste post.

Daarnaast wil ik even toevoegen dat mijn computer momenteel weer opstart, nadat ik mijn USB-hub eruit had getrokken. Ik weet nou niet of ik nu puur geluk heb gehad dat-ie het "gewoon" weer doet, of dat de USB hub er inderdaad invloed op heeft gehad.

Ideeën?

veilige modus werkt ook niet.
dan zou ik voor een nieuwe installatie gaan.
formatteren en alles opnieuw erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan