Mijn computer loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

agoebwa

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hey mensen,

Mijn computer (een AMD 1500 met Chaintech moederbord) heeft een vervelend probleem waar niemand echt uit schijnt te komen.

Iedere keer als er een snelle schijf (7200 toeren) in zit, loopt de computer op den duur vast. De ene keer haalt hij het buroblad niet, de andere keer kan je uren werken, maar vastlopen doet hij. Van het een op het andere moment blijft de muis hangen waar hij stond, de muziek herhaalt de laatste nano-seconde oid, heel maf.

Ik heb nog een oude schijf, 15 gigabyte of zo, zéér traag, maar op die schijf kan ik wel werken, nooit vastlopen. je zou dus zeggen dat het ligt aan de UDMA of zo, maar ik weet het niet,

Ik heb ook al een nieuwe schijf gekocht, en het hiermee geprobeerd, hetzelfde laken een pak. Alleen oude harde schijven.

Wie kan mij uit de spreekwoordelijke brand helpen? Als je meer informatie nodig hebt, twijfel niet om te mailen, ik ben ten einde raad.

Groeten
Erwin

Hoi Erwin,

Welk type moederbord heb je?
Bios update gedaan?
Gr Modag

Hoi,

Ik heb een chaintech 7AJA2/AJA2E, geen biosupdate. De reden dat ik dat niet gedaan heb is omdat de harde schijf die was meegeleverd van origine dezelfde problemen gaf (op een zeker moment) terwijl hij in het begin vlekkeloos functioneerdel. Ik had dus het idee dat het daar niet aan zou liggen.

Ik heb ook al de kabel vervangen waarmee je hem aansluit op het moederbord. Dus ook dat zou niet het probleem mogen zijn. Ik heb hem er alleen in gehad, samen met een andere harde schijf en die andere schijf ook alleen.

Heb ik de oude harde schijf alleen functioneerd hij vlekkeloos, zet ik de snellere nieuwe harde schijf er als slave naast, dan beginnen dezelfde problemen weer.

Heel maf,
Groeten

krijg je geen foutmelding? of bevriest het beeld gwn? en wat als je alleen de nieuwe schijf er in hangt, tzou wel eens in de rigting van de voeding kunnen gaan

Ik zou in dit geval toch eens voor de BIOS-update gaan.
Het kan zijn dat hardware beter wordt herkent.

Biosupdate zal ik toch maar ff doen dan, als ik eruit kom tenminste, maar dat zal wel goed komen,

Verder krijg ik geen foutmelding of wat dan ook, het is in een keer over met de pret. Ook als ik de nieuwe schijf alleen erin zet, loopt hij vast.

Ik heb hem al eens weggebracht naar een winkel, daar hebben ze vervolgens het systeem helemaal opnieuw geïnstalleerd, kabels vervangen en schoongemaakt, heeft niet geholpen :(

Hallo

Ik zou eens de voeding uitmeten , laten uitmeten of vervangen door een andere exemplaar.

De oude kan misschien de benodigde piekstromen die een 7200 rpm nodig heeft net niet leveren.

Loopt het ganse systeem niet te warm , een harddisk die te heet loopt crasht veelvuldig en gaat uiteindelijk voortijdig defekt.

Peter

misschien dat hij idd te warm wordt: download es everest en kijk (indien mogelijk) naar de temperatuur en kijk of die niet te hoog is

Misschien nog een aardige aanvulling (denk ik)

Ik heb nu de volgende constructie: ik heb de oude harde schijf waarop mijn OS draait (windows xp) en ik heb een case gekocht waarin ik mijn nieuwe en snelle harde schijf heb gestopt.

Deze heb ik op de USB2 poort aangesloten. Op deze wijze heb ik geen problemen met het vastlopen. Het werkt prima! Hiermee omzijl ik kennelijk het probleem.

Of inderdaad de voeding, want een externe harde schijf heeft natuurlijk ook een afzonderlijke voeding??

als je hem rechtstreeks op het lichtnet moet aansluiten dan zal hij idd een aparte voeding hebben maar ik denk tog dat het met je IDE aansluitingen is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan