mijn computer loopt vreselijk traag!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeiLai

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
mijn computer loopt heel traag tijdens het kopieren of verplaatsen van bestanden en installeren van een software. rest doet het prima (bv: film kijken, internetten)

Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd(100% schoon gemaakt), maar probleem blijf het zelfde. kan het probleem aan het hardware??

Systeem:
CPU: Inter core 2 E6400 2.13GHZ
Geheugen: 1x1GB, 1x2GB kingston
Video: NVIDIA GeForce 7600 GS
Moederboord: MSI

Hoe zit het met het geheugengebruik?
En je hdd?

Ondersteund je mobo trouwens dual channel want in dat geval heb je daar niet veel aan als je twee verschillende geheugenmodules gebruikt.

Was dit probleem er eerder ook al?
Zo jah....

Zoals is gezegd ben je toe aan een extra geheugenkaartje. Meestal lost dit het hele probleem op.
Daarnaast kan het ook aan je geheugensnelheid liggen, als je een oud moederbord hebt, zit er meestal van die kaartjes in van 333mhz of 533mhz. Dit behoort onder het langzame geheugen DDR1. DDR2 gaat niet lukken, omdat je moederbord dat niet ondersteund.

Als je een langzame harde schijf hebt, slecht merk/5400RPM dan gaat je windows ook in snelheid achteruit. DIt kan alleen verbeterd worden door een snellere harde schijf te plaatsen.

Hoeveel geheugen zit er in je pc en van welk type? (staat op het geheugenkaartje zelf of via cpu-z te zien, eventueel ook everest).
Wat voor harde schijf heb je? Heb je nog wel genoeg schijfruimte?

DJArtistic

ik ben al een tijdje op het forum aan het lezen en doen ..
maar niet ALLES ligt aan de hardware :confused: :confused:

hardware is ,makkelijk en snel gezegd ..
mijn systeem start in 15 sec op
dat was vorige week ook 2 minuten
nadat ik msn eraf gedonderd heb loopt ie weer normaal
en gaat alles wel 5x zo snel :confused:

misschien kan WeiLai ons meer vertellen
over taak beheer (rechtermuisklik taakbalk)
en zeggen wat de meeste cpu gebruikt in tabblad processen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan