Mijn computer scherm en toetsenbord doen het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1232

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2014
Hallo
Sinds gister kan ik mijn computer niet meer gebruiken. Ik heb niet echt een idee wat de oorzaak kan zijn maar er is daarvoor wel de stekker van de computer uit het stopcontact gehaald wegens het onweer. Sinds dat was gebeurd krijg ik hem wel aan maar het piep geluid aan het begin van het opstarten is nu ook weg en er schijnt nu geen blauw lampje van een batterij meer op het aan en uit knopje. Ik heb geen idee hoe ik dit kan repareren. Het lampje brand wel voor 5 seconden maar daarna staat hij weer uit.

het gaat om eem Acer predator game pc met windows 10 ik weet niet of dit belangrijk is om erbij te vertellen.

Bedankt voor het lezen.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 63
  • image.jpg
    image.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 52
Geen garantie dat het werkt/helpt, maar haal de voedingsstekker er weer uit, druk meermalen kort op de aan-uit knop (laten we zeggen, totaal een keer of 12), sluit de voedingsstekker weer aan en kijk of de pc dan wel weer correct is aan te zetten.
Zou dan gaan om restspanning op het moederbord die je met die actie eraf haalt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan ga ik het maar proberen. Bedankt voor je reactie.

Geen garantie dat het werkt/helpt, maar haal de voedingsstekker er weer uit, druk meermalen kort op de aan-uit knop (laten we zeggen, totaal een keer of 12), sluit de voedingsstekker weer aan en kijk of de pc dan wel weer correct is aan te zetten.
Zou dan gaan om restspanning op het moederbord die je met die actie eraf haalt.

Tijs.

Het heeft jammer genoeg niks opgeleverd nog steeds het zelfde probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
restspanning verwijderen (voedingsstekker eruit en 5 of 7 keer op de aan/uitknop drukken en dan in het bios load optimised defaults.

Dat zou de truck moeten zijn.
Je komt de bios in door op F12 te klikken zodra je de pc aanzet. Blijf klikken totdat je de bios ziet. Lukt het niet, dan heb jij misschien een andere F toest of dat je Esc of Del moet gebruiken. Maar ik had het opgezocht en bij een Acer is het F12. Dus even uitproberen.

En anders als je de bios niet in kan komen, dan de batterij van je moederbord eruit halen, dit 5 minuten eruit laten en daarna er weer in stoppen. Als je de kast open maakt moet je ALTIJD eerst de stroomkabel uittrekken. Dit zorgt er ook voor dat het moederbord naar de fabrieksinstellingen gaat.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren maar om in de bios te komen gaat niet werken want er gaat geen stroom naar mijn scherm denk ik want alles blijft uit alleen het geluid van de computer gaat niet uit. Mijn toetsenbord geeft normaal meteen licht met het opstarten maar nu dus niet meer. En hoe moet ik mijn batterij van mijn moederbord eruit halen? Is dit moeilijk of is het heel erg simpel om te doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Joey1232 zei:
maar er is daarvoor wel de stekker van de computer uit het stopcontact gehaald wegens het onweer.
Toch niet de stroom eraf gehaald zonder eerst soft af te sluiten neem ik aan.
Mogelijk is je voeding voorzien van een zekering, zonder verdere info komen we niet verder.
Kun je het juiste type van je pc opgeven? De G6?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Toch niet de stroom eraf gehaald zonder eerst soft af te sluiten neem ik aan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook eerst aan dacht, maar ik heb dat niet genoemd omdat ik dacht dat iemand dat toch niet zo zou doen. :o

Ik hoop dus dat we een antwoord krijgen dat dit niet het geval is geweest ;)

De bliksem kan ook inslaan via de router. Doen de lampjes hiervan het nog wel?
Anders de kaarten maar beginnen met uitbouwen.

Het piepje betekende in ieder geval dat het geheugen wordt getest en zo ver komt de computer nu dus niet.

Controleer daarom eerst of het BIOS batterijtje leeg is. Misschien werden bepaalde instellingen nog bewaard zolang de stekker er in zat.

De topic staat als opgelost !
Vraag mij af hoe en wat en wanneer en waarom etc. etc. Zou fijn zijn als we een terugkoppeling krijgen.

Dat gebeurt wel vaker dat je geen terugmelding krijgt, erg jammer natuurlijk want fora zijn juist bedoeld om problemen én oplossingen uit te wisselen.
Sommige mensen beseffen dat blijkbaar niet of denker er anders over (als ik maar geholpen ben), in algemene zin bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan