Mijn Computer start niet meer op; geeft piepjes (Piepcode?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

natankrie

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met m'n computer.
Gisteren heb ik hem gewoon gebruikt en deed alles het nog.
Toen heb ik hem afgesloten, en wilde vanmorgen weer achter me computer gaan zitten, maar er stond nog steeds:
"Windows is shutting down", dus ik heb een uitgedaan door de aan knop 10 sec in te drukken.
Ik wilde hem weer aan zetten maar ik kreeg nu na 5 sec. allemaal piepjes achter elkaar (ik had gehoord dat dit iets van een piepcode is)
Ik ben even op internet gaan kijken, en las dat dit een piepcode moest zijn, maar mijn geluid stond daar niet tussen.
Het zijn namelijk korte eentonige piepjes, die regelmatig het zelfde geluid maken.
Wat is er aan de hand, en hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb verder ook niet echt informatie over de PC, want ik kan er natuurlijk niet bij.
Ik kan alleen vertellen dat het een 5/6 jaar oude Medion PC is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Groetjes Natan

dat betekend een hardware error, draait je fan nog wel?
hoeveel piepjes zijn het precies?

(ik heb geen idee wat een fan is)
De piepjes gaan de heletijd door. ik heb hem 5minuten aangehad, en toen weer uitgedaan, en dit nog een paar keer geprobeerd.

Fan is de ventilator ;)
Uk heb ooit hetzelfde gehad en toen was mijn ram geheugen kapot

Wat kan ik hier aan doen?
Moet ik het wel zelf doen, of moet ik iemand anders laten kijken?

Weet je wel welk moederbord je hebt? Of kun je er op een manier achter komen welke computer het is (serienummer)
Edit:
als je een award bios hebt betekend het geheugen error
bij een IBM moederbord betekend het geen stroom Loose Card of Short. (sorry, mijn engels is niet zo super ik weet de exacte vertaling niet voor loose card en short)

Laatst bewerkt:
Als je ventilator nog wel draait kun je twee dingen proberen:

1. de voeding lostrekken en je start/reset knop een 10tal seconden vasthouden. Voeding weer aansluiten en nog eens proberen.
2. kijken of het ramgeheugen goed is aangesloten. trek het eruit, ont-stof en stop hem terug waar je hem hebt gevonden.

Waar kan ik het RAM geheugen vinden? en hoe ziet het eruit?
De start/reset knop manier werkt niet.

Ik heb hem opengedaan, en het ram geheugen zit gewoon goed vast geklikt.
De koelers draaien nog gewoon. (van de voeding, videokaart en die andere? ook)
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat een kabel vanaf de voeding naar de harde schijf gaat vast zit met een kabel waar P2 op staat en die door gaat naar een ander einde waar P3 op staat. Die P3 zit nergens in. (Weet niet of dit hoort)
Verder zit er nog een klein batterijtje in die naar mijn idee een beetje los zit. Misschien is dit iets?
Er zat amper stof in, maar dat komt omdat ik hem een tijdje geleden ook al even stof vrij gemaakt had..

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken en heb me 2 ramgeheugens van plek gewisseld.
Nu weet ik neit of dit een verbetering is of dat ik nog dieper in de **** zit, maar als ik hem nu opstart, hoor ik hem opstarten.
Hoor ik geen piepjes meer. maar na een paar seconden hoor ik een klik (zie niet waar die vandaan komt). en hij valt uit en start opnieuw op.
Op het scherm is het nog steeds zwart (ik heb een ander scherm gepakt.)

EDIT: Weer terug bij ander Probleem, De kaart zat er niet goed in. Ik heb weer de piepjes!

Laatst bewerkt:
je kan toch beter iemand anders laten kijken lijkt mij als je moet opzoeken hoe ram er uit zien enzo je kan je pc enkel meer kapot maken
meestal als je ram verkeerd steekt is hij kapot

Ik heb hem opengedaan, een beetje gekeken, en dacht dat het de voeding kapot was.
Dus ik heb de multimeter gepakt, en het stekkertje uit de DVD speler gehaald.
Ik deed de computer aan, en opeens deed ie het gewoon?

Dan is het je dvd speler, als je hem nooit gebruikt laat je het zo, als je hem wel gebruikt kun je het best denk ik voor een paar tientjes een usb dvd speler kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan