Mijn computer start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik heb een probleem waar ik helemaal gek van wordt. Mijn computer start telkens opnieuw op en zecht dat het probleem het volgende is:

Ik had er in het verleden nooit last van totdat iemand alles op mijn pc opnieuw geïnstalleerd had. Ik heb zelf toen nog de nieuwe graphicskaart erin gedrukt en geïnstalleerd en mijn software van de geluidskaart geïnstalleerd.

Mijn pc valt soms uit op verschillende momenten. De ene keer als ik aan het surfen op het internet ben, een andere keer als ik een spel speel en nog een andere keer als ik gewoon mijn pc heb aanstaan en ik doe er niks mee.

Voor je de printscreen maakte, had je al op het bovenste regeltje "Klik hier" gedrukt. Nu is de foutmelding een beetje verborgen. :confused:
Er is waarschijnlijk een conflict tussen een paar stuurprogramma's. Om dat te kunnen beoordelen moeten we meer over je systeem weten.
Welke Windows? XP/ Home? SP2?

Download en installeer Everest dan kun je alle gegevens opzoeken.

Harde schijf? Merk? IDE of Sata?

Kijk dan bij "Moederbord", welke fabrikant?

Welke video-kaart?

Welk sound-system? On-board? Kijk bij Multimedia.

Laatst bewerkt:
Voor je de printscreen maakte, had je al op het bovenste regeltje "Klik hier" gedrukt. Nu is de foutmelding een beetje verborgen. :confused:
Er is waarschijnlijk een conflict tussen een paar stuurprogramma's. Om dat te kunnen beoordelen moeten we meer over je systeem weten.
Welke Windows? XP/ Home? SP2?

Download en installeer Everest dan kun je alle gegevens opzoeken.

Harde schijf? Merk? IDE of Sata?

Kijk dan bij "Moederbord", welke fabrikant?

Welke video-kaart?

Welk sound-system? On-board? Kijk bij Multimedia.

Videokaart is een geforce 7600 GS
Geluidskaar een terratec sixpack 5.1 niet on board
Windows XP

Hardeschijf merk enzow weet ik niet is wel 60 gigabyte
Waar kan ik dat trouwens zien met everest?

Moederbord is een Asus P4S8X-X

Bedankt. Je harde schijf-gegevens kan je opzoeken bij "Opslag".
Zie het plaatje.

.

Bijlagen

• HardeSchijf.jpg
    HardeSchijf.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 31
Na een compleet nieuwe installatie moet je ook sommige van de drivers opnieuw installeren.

Had je voor de grafische kaart de allernieuwste drivers, in één pakket, bij NVIDIA gedownload?

Op de website van Asus kun je de drivers van je moederbord vinden. Zoals voor IDE, de interface van je HD.

Voor je geluidskaart zou je ook de nieuwste drivers op kunnen halen bij Terratec.

Als deze updates zijn gebeurd, afwachten of je probleem is verholpen.

Laatst bewerkt:
Na een compleet nieuwe installatie moet je ook sommige van de drivers opnieuw installeren.

Had je voor de grafische kaart de allernieuwste drivers, in één pakket, bij NVIDIA gedownload?

Op de website van Asus kun je de drivers van je moederbord vinden. Zoals voor IDE, de interface van je HD.

Voor je geluidskaart zou je ook de nieuwste drivers op kunnen halen bij Terratec.

Als deze updates zijn gebeurd, afwachten of je probleem is verholpen.
NVIDIA had ik geïnstalleerd maar snel weer verwijderd omdat mijn pc ineens heel traag ging lopen.

NVIDIA had ik geïnstalleerd maar snel weer verwijderd omdat mijn pc ineens heel traag ging lopen.
Misschien overbodig, maar heb je je toen aan de voorschriften gehouden die hieronder in een plaatje staan?
En wanneer had je het pakket geinstalleerd? Voor de (her)installatie van Windows XP (Home, Pro? SP2?) of erna?
Waarom heb je eigenlijk een nieuwe installatie laten doen?
Waren er toen al problemen?

.

Bijlagen

• NVIDIA.jpg
    NVIDIA.jpg
    57 KB · Weergaven: 27
Heb het nu volgens nvidia gedaan maar dat was al helemaal een ramp.
Ik kon niks meer met mijn pc doen want het beeld knipperde de hele tijd.
Ik heb via systeemherstel een dagje terug moeten gaan omdat ik er zo helemaal niks meer doen.

Dat wil niet zeggen dat die stuurprogramma's (die je nodig hebt) de boosdoeners zijn. Er is iets niet goed gegaan bij dat opnieuw installeren. Normaal moet je meteen na een installatie van Windows in ieder geval de drivers van het moederbord opnieuw installeren.
Ik heb je de link naar Asus gegeven om die drivers te downloaden. Heb je dat nu gedaan? Dat is het allerbelangrijkste nu.
Als de grafische kaart die je zelf geinstalleerd hebt zo slecht reageert op de nieuwste NVIDIA-drivers, dan kan je je afvragen of de kaart wel goed in het moederbord steekt.

Maar ik herhaal: heb je de drivers van je moederbord geinstalleerd?
Ik vroeg je al eerder: was er een speciale reden om Windows opnieuw te installeren?

Dat wil niet zeggen dat die stuurprogramma's (die je nodig hebt) de boosdoeners zijn. Er is iets niet goed gegaan bij dat opnieuw installeren. Normaal moet je meteen na een installatie van Windows in ieder geval de drivers van het moederbord opnieuw installeren.
Ik heb je de link naar Asus gegeven om die drivers te downloaden. Heb je dat nu gedaan? Dat is het allerbelangrijkste nu.
Als de grafische kaart die je zelf geinstalleerd hebt zo slecht reageert op de nieuwste NVIDIA-drivers, dan kan je je afvragen of de kaart wel goed in het moederbord steekt.

Maar ik herhaal: heb je de drivers van je moederbord geinstalleerd?
Ik vroeg je al eerder: was er een speciale reden om Windows opnieuw te installeren?

3d kaart zit er wel goed in dat is het probleem niet
Welke Drivers moet ik downloaden dan want er staan meerdere drivers voor mijn moederboard en waarvoor dienen deze precies?

Als ik de link naar Asus geef, moet je daarna zelf met het nummer van je moederbord op zoek gaan.

In dit beeld heb ik omkaderd wat je linksboven moet invullen om het pakket drivers voor jouw moederbord te krijgen.

Als je dan bijvoorbeeld Utilities open klikt, kun je naar de driver voor Windows XP gaan.

Deze driver verzorgt het aansturen van je USB-poorten door de processor-chipset.

De Audiomap is alleen van toepassing op moederborden met een onboard-soundsystem, de map Ide is belangrijk, dat is de controller voor je harde schijf, Lan is voor een onboard Ethernetkaart, Bios is om je BIOS te flashen, te updaten. Dat laatste moet je alleen maar doen als het echt niet anders kaan.

Nu heb ik wéér geen antwoord gekregen op mijn vraag: warom is Windows XP opnieuw geinstalleerd?
Wat waren toen de problemen?

Nu heb ik wéér geen antwoord gekregen op mijn vraag: warom is Windows XP opnieuw geinstalleerd?
Wat waren toen de problemen?
Sorry had net wat getypt maar toen restarte mijn pc weer eens. Dus nu nogmaals een poging.
Welke van die dingen die je net opnoemde voor mijn moderboard is het meest nuttigst om te downloaden?

Windows heb ik toen opnieuw geïnstalleerd omdat mijn pc vol met troep en zooi zat en niet echt lekker meer liep.
Ook mijn beide branders deden het niet meer goed/ CD's sloegen telkens over.
Dus vandaar.

Als je een compleet nieuwe installatie van Windows XP doet, dan moet moet je dat IDE-driver-pakket, dat Utilities-driver-pakket en het LAN-pakket ook opnieuw installeren.. Bij de meeste PC's krijg je die drivers op een CD-Rom mee.
Audio en Video is voor jou niet van toepassing, want die heb je niet op je moederbord zitten.

Als je een compleet nieuwe installatie van Windows XP doet, dan moet moet je dat IDE-driver-pakket, dat Utilities-driver-pakket en het LAN-pakket ook opnieuw installeren.. Bij de meeste PC's krijg je die drivers op een CD-Rom mee.
Audio en Video is voor jou niet van toepassing, want die heb je niet op je moederbord zitten.

Maar wat moet ik nu precies op dit moment doen want windows xp staat er dus wel op al.

Dat was onduidelijk van mij. :o
Die drivers kun je het beste alsnog installeren.
Het is n.l. heel goed mogelijk dat je huidige problemen geheel, of gedeeltelijk komen doordat je systeem de juiste drivers niet heeft.
En dat installeren kan ook prima, ook al staat Windows XP er al op.

Waarvoor dienen de IDE en Utilities precies?

In IDE zit een driver/controller waarmee de chipset op je moederbord je harde schijf aanstuurt. In Utilities zitten controllers waarmee de chipset met de USB-hubs "communiceert" en misschien nog wat van dat soort controllers.
Ik heb niet in die pakketten gekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan