Mijn computer start snel op, maar tot ik internetten kan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi allemaal,

Je ziet het al in de titel: mijn computer start snel op, maar het duurt lang tot er een
verbinding is met mijn draadloze netwerk. Na het opstarten is er niet direct een
verbinding. Een seconden of dertig later gaat het beeldscherm zeer kort even op zwart
en komt weer terug. Pas daarna, soms nog later, is er verbinding. Ook nu pas springen
de gadgets mijn sidebar in.

Iets opvallends: wanneer ik langer wacht met het intypen van mijn wachtwoord, is de
duur tot mijn verbinding er is korter. Hieruit kun je dus opmaken dat de tijd die gewacht
moet worden direct na het opstarten ingaat, niet pas na het aanmelden.

Kennelijk is Windows dus na het opstarten met iets bezig. Mijn map Opstarten staan
geen items, dus dat kan het niet zijn. Ook defragmenteren doe ik belachelijk veel, ook
dat is dus uitgesloten.

Maar goed, na een uitleg van drie minuten de vraag: iemand een idee? :confused:

Jazeker, Intel DuoCore T7200 (2,0 Ghz) en 1024 RAM. Moet lukken hè? :thumb:
Iemand ideetjes?

Laatst bewerkt:
Hier begrijp ik uit dat het eerst wel allemaal sneller werkte?

Al gescand op spyware/adware?

Je zegt, je computer start snel op, maar wanneer denk je dat hij is opgestart, hij is pas klaar als alle opstart items geladen zijn.
Hoeveel dat is kan ik niet bekijken vanaf hier, wat wel vreemd is, is het zwarte scherm.

Dus hoeveel laat je automatisch opstarten.

Nee, het 'probleem' was er altijd al.

Niets laat ik vanzelf opstarten, Opstarten is leeg. Wat betreft de systeemconfiguratie: zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Die troep van Nero mag uit, en Windows Defender.

Ik zou BisonHK (is denk ik van je webcam?) niet mee laten staten, is wel een en ander over geschreven.

En ook nero Home vertraagt behoorlijk hoor!

Ik heb Vista op VMWare, dus kan het niet nakijken maar, Besturingssysteem en Operating systeem, staan die er altijd bij Vista ??
Waar verwijst dat naar?

Laatst bewerkt:
Nero Home en Nero Check heb ik uitgezet, enven als Windows Defender: geen verschil.
Bisoncam is inderdaad de driver van mijn ingebouwde webcam. Als ik die niet opstart
werkt m'n webcam neem ik aan niet... Drivers moeten toch altijd sowisow aanstaan?

Hoi !

Vista zoekt standaard eerst naar update's.

Wil je vlugger, moet je automatische update's uitzetten.

Bovendien indexeert Vista voor de zoekfunctie.

Dit duurt dus even.

Defender kun je ook op een andere tijd zetten, scheelt ook.

Greetz,

Harry.

Hm... Maar om nou updates uit te zetten... Lijkt me ook weer onveilig...

Hoi !

Je kunt toch een dag/tijd instellen ?

Greetz,

Harry.

Ik heb hem op elke dag 20:00 gezet.
Geen resultaat...

Volgende reactie bleef helaas uit. Heb het geannuleerd, duurt me uiteindelijk veel
te lang. Windows setup draait nu. Allemaal bedankt voor de medewerking. Ik
heb me afgemeld voor dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan