Mijn computer start uit zichzelf overnieuw op of hij blijft vasthangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molotovie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
122
Goedendag

Als ik mijn computer opstart en als hij dan bij het kiezen van de gebruiker komt of als ik al op een gebruiker heb geklikt dan start me computer zich overnieuw op of dan blijft hij totaal vasthangen:(
8 van de 10 keer dat ik hem opstart gebeurd dit en het gebeurd ook vaak als ik gewoon al een uurtje achter de computer heb gezeten of als ik een programma opstart
Ik heb een paar weken geleden mijn computer nog overnieuw geïnstalleerd
Als iemand hiervoor een oplossing zou kunnen hebben dan zou ik het graag horen:)


Alvast bedankt,
Molotovie

edit: Nu krijg ik ook in beeld dat me RAID-controller niet goed zou zijn aangesloten of dat hij defect is
Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, die foutmelding krijg je niet zomaar, en als je OS op een SATA-schijf staat kan dat het probleem zijn.

Al geprobeerd in veilige modus op te starten ?

Lukt dat, haal dan een vinkje weg bij: rechtsklikken "Deze Computer"- eigenschappen - geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen - De computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu zul je bij een fout een blauw scherm krijgen.

Vermeld de fout dan even hier of plaats een screendump.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Ik heb 2 IDE schijven waarvan er eentje net is aangeschaft(December) en eentje uit 2001 die al zwakheden begint te vertonen en waar ik dus Windows XP heb opstaan
Maar als ik naar apparaatbeheer toe ga dan staat RAID-controller bij overige apparaten en als ik er dan op klik en dan naar het tabblad Bronnen toe ga dan staat er dat hij geen bronnen gebruikt omdat het apparaat niet correct werkt en dat heb ik pas sinds vanmiddag en die RAID-controller heeft toch iets te maken met je harde schijven?
En ik heb trouwens wel opgevolgd wat je hebt gezegt(dat met dat blauwe scherm)
Maar ik heb tot nu toe heb ik nog niks gezien


Greetings,
Molotovie
 
Hoi Harry

Hoe schakel ik die uit?
Ik ben net al in mijn BIOS geweest maar ik heb niks gezien over hoe ik het moet uitzetten, wel over hoe ik het kan veranderen van RAID naar IDE
Ik heb trouwens een schijfcontrole gedaan met TuneUp Utilities 2007 en nu lijkt het probleem met het uit zichzelf rebooten en/of vasthangen verholpen maar nu dan nog het probleem met die RAID-controller


Greetings,
Molotovie
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Merk/type van je MOBO ?

Dan weet ik waar we over praten, m'n kristallen bol is weer es stukgevallen.

Greetz,

Harry.
 
Goedenmorgen...

Het uit zichzelf rebooten lijkt weer te zijn teruggekomen:(
Ik word er echt helemaal knettergek van:shocked:


Greetings,
Molotovie
 
Hoi Harry,

Waar zit die RAID-controller in(ik dacht zelf in me moederbord)?
Want anders koop ik gewoon een nieuwe want me computer blijft ook heel de tijd vasthangen en ik neem ook aan dat dat door die moederbord komt


Greetings,
Molotovie
 
Hoi Harry

Nee want als ik Acrobat Reader installeer dan blijft me computer vasthangen


Greetings,
Molotovie
 
Ik heb een nieuwe computer gekocht maar als er mensen zijn die nog een oplossing voor dat probleem hebben wat ik in dit topic heb aangegeven zou ik die alsnog graag willen horen


Greetings,
Molotovie
 
Laatst bewerkt:
miss had je je 2 schjiven allebei op master staan of allebei op slave en dat werkt nie samen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan