Mijn DELL IN2010N Scherm werkt plotseling niet meer goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Toen ik gisteren avond mijn computer afsloot stond mijn scherm (DELL IN2010N) nog netjes op de goede resolutie (1600 * 900). Bij het opstarten vanochtend staat hij plotseling op 1024 * 768. In het configuratie scherm wordt aangegeven dat de driver de "Microsoft Basic Display Driver" is. De naam van de display wordt wel netjes aangegeven.
Eind juli heb ik mijn Windows 7 systeem geupdate naar Windows 10 en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Vanaf de "drivers and documentation" CD van Dell heb ik geprobeerd de driver opnieuw te installeren,. maar het operating systeem herkende de driver niet.
Op welke manier kan ik mijn driver herstellen?

Zo te zien heeft dell niet de driver voor windows 10, maar alleen die van windows 8: http://www.dell.com/support/home/us/en/19/Drivers/DriversDetails?driverId=W0G2J

U zou de windows 8 driver kunnen proberen.

NB! haal de drivers voor die Dell uitsleuitend en alleen van de DELL web site. Als u gaat googlen zult u zien dat er vele web sites, anders dan die van Dell, beweren d windows 10 driver te hebben, maar alles wat u werkelijk krijgt van hun is malware.

Laatst bewerkt:
En installeer de driver van je videokaart nogmaals, volgens mij is die zoek.

Merk en type moederbord of computer?

Eem monitor heeft geen drivers alleen een info file en een keuren file.

Na veel moeite heb ik bij Dell toch nog een driver voor deze monitor gevonden. De opmerking dat de monitor geen drivers heeft is in ieder geval in dit geval niet juist Het systeem moet verteld worden dat deze monitor een resolutie heeft van 1600 * 900 want dat ziet de basic Microsoft driver niet en kan hij niet aan. gevolg was dat ik een in de breedte uitgerekt beeld kreeg. De dell driver was verstopt onder Windows 7 downloads.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan