mijn docmenten naar een andere plek laten verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
iemand enige ervaring met het laten verwijzen van mijn documenten naar een netwerklocatie? ik merk dat er vertragingen optreden bij het opstarten en saven van documenten naar een lokale server wanner de mijn documenten verwijst naar een share op een lokale netwerkserver en ik vraag mij af waarom dit zo is.kan me niet voorstellen dat op een fully switched network je problemen kan hebben met snelheid.

Die vertraging treed hoofdzakelijk op met roaming profiles omdat de mijn documenten dan constant gesynct wordt met de server. Heb je op die manier profielen van 200mb documenten dan zwerft dit tussen alle cleints rond en kost ook gigantisch veel schrijfruimte, log je in met zo'n profiel op een kersverse client waar je nog nooit geweest bent dan moet hij dus eerst die 200mb laden.. Dus altijd goed en veilig om de mijn documenten van iederen op een server share te zetten..

Als dit voor een paar gebruikers is kan je dat handmatig doen via startmenu van elke gebruiker "Mijn Documenten" rechtsklik eigenschappen "Locatie wijzigen" naar bv. \\server\Share\UserDocs\.. Dan krijg je gelijk de vraag of je alle inhoud ook wil verplaatsen.

Je kan dit ook regelen met een logon script of group policies. ook in de policies aangeven dat de gebruiker dit niet meer zelf kan terug veranderen.
Doe je het met een logon script zal je achteraf zelf alle reeds bestaande documenten moeten overplaatsen.

Met een logonscript kan je de registerwaarden voor de betreffende mappen aanpassen en wordt dit ook automatisch toegepast bij nieuw aangemaakte gebruikers die in de zelfde group zitten.

"HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders"

Laatst bewerkt:
nice die info;altijd handig.maar mbt de vertraging,daar moeten de mensen dus gewoon mee leven??Het zijn trouwens lokale profielen.

Ik heb geen idee waar je het over hebt? Misschien begrijp ik je verkeerd. Bedoel je nu dat je map mijn documenten niet op de pc staan waar je op inlogt, maar op een netwerkshare?

Of bedoel je dat bestanden die je download/opslaat automatisch worden geplaatst op een lokale server?

Er zal altijd enige vertraging zijn met een netwerkverbinding, o.a. afhankelijk van de hoeveelheid data die aangesproken word, de verbinding en de verbindingssnelheid.

klopt.je kunt namelijk mijn documents laten redirecten naar een andere locatie; in mijn geval is deze locatie een netwerkshare.

Ik zie dat ik je vraag niet geheel (correct) gelezen heb :confused:
Als je de mijn documenten van alle profielen op de server zet zullen zwervende profielen sneller laden. Zo kan je dat ook doen met Temp (Internet) files die normaal lokaal in het profiel worden opgeslagen.. Dat kan soms minuten schelen.

Als je na het laden van het profiel nog steeds een trage verbinding hebt met de server
kan de botlleneck op verschillende plaatsen zitten. Bv. zijn je netwerk addapter drivers up to date, functioneren alle switchen en of routers nog goed, zijn alle kabels intact en met de correcte kleurcode aangesloten. Hoeveel verbinden worden er tegelijk tot stand gebracht. Is de CPU en of RAM geheugen van de server zwaar genoeg. Is de harde schijf snel genoeg. Moet je misschien defragmenteren?..
:)
Kortom vertraging kan vanalles zijn dat is iets waarvoor je veel meer info nodig hebt dan alleen maar "De server (of verbinding) is traag"..

http://www.microsoft.com/technet/pr.../iisbook/c05_netstat_and_netmon.mspx?mfr=true

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan