mijn documenten e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hoi mensen, ik ben volgens mij een bestandsmap in XP kwijt. :confused:

Als ik in de verkenner kijk, heb ik daar de C schijf. Daarin staan
C:documents and settings/ verdeling:
-all users
-mijn naam
-naam partner
met daarin de diverse mappen, per persoon "mijn documenten" e.d.;)

Nu staan in "deze computer" en tevens te zien helemaal onderin de verkenner nogmaals
-map "gedeelde documenten"
-map "documenten van partner"
-map "mijn gedeelde mappen"
Eigenschappen klikken: locatie van deze mappen: C:documents and settings/ betreffende user

hiertussen stond eerder ook nog een map "documenten van mij"
Die ben ik kwijtgeraakt door verslepen.

De map heb ik wel weer gevonden en kunnen slepen naar C:documents and settings/ mijn naam
maar: deze map verschijnt in de verkenner en deze computer niet meer onderin de lijst, doch staat nu wel dubbel in C , waar ik beiden omdat het bestandsmappen zijn niet kan verplaatsen of verwijderen! :o

Hoe krijg ik hem weer op de oude plaats terug?
Of heeft dit geen functie?

Ik heb me nu wezenloos gezocht maar weet niet hoe dit op te lossen.
Had gehoopt dat het systeem het zelf zou herplaatsen maar dat gebeurt niet.

ook kan ik niet in de mappen aangeven of wijzigen of ik er een gedeelde map van wil maken of juist niet.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen, cq waarom staan de mappen er dubbel in? Bij gedeelde documenten staat op de c schijf wel natuurlijk het bureaublad, maar in deze computer niet. ik begrijp het gewoon niet...

Vast dank voor enige reactie!

De map Mijn documenten in Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\ bevat de "echte" inhoud van jouw documenten. Op al die plaatsen die jij opnoemt staan snelkoppelingen naar die map. In je "grote" Startmenu staan bijvoorbeeld ook Mijn documenten, Mijn afbeeldingen en Mijn muziek. Dat is gedaan voor jouw gemak.

Ook staat er "verborgen" altijd een snelkoppeling Mijn documenten op het bureaublad. Als het goed is kun je die ook zien in Windows Verkenner, helemaal bovenaan.
Probeer eens het volgende: ga met de muis op een lege plek op je Bureaublad staan, klik rechts, dan Eigenschappen, dan Bureaublad. Klik op de knop Bureaublad aanpassen en zet een vinkje voor Mijn documenten. Tot slot twee keer OK. Als het goed is staat de map (een snelkoppeling dus) Mijn documenten nu op je bureaublad.
Die snelkoppeling zou je door klikken en slepen met je muis ook nog in het Snelstartvak in de Taakbalk kunnen zetten. En verder zou ik met (snelkoppelingen naar) mappen zoals Mijn documenten niet meer "rommelen". Het zijn n.l. evenzovele registersleutels.

xp

zou ik systeemherstel kunnen proberen en dan op de datum dat ik dingen heb gewijzigd?

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan