Mijn documenten kwijt na systeemherstel, maar NOD32 ziet ze nog steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldleive

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
23
Hallo,
Nadat ik een systeemherstel had gedaan was ik al mijn files in 'Mijn documenten' kwijt. Ik dacht dat dat kwam doordat deze map overschreven werd door Windows met de standaard inhoud (zoals voorbeeldfoto's). Later bleek dat het te maken had met het aanmaken van een beheerdersaccount. Ik ben daar slordig mee geweest en heb geen duidelijke account gemaakt. Mijn oude account was Administrator:wachtwoord en mijn nieuwe account is Administrator:geen wachtwoord. Anyway.
Ik dacht dat ik al mijn foto's kwijt was, maar nu heb ik iets vreemds ontdekt:
Mijn antivirus NOD32 vindt al mijn verloren bestanden terug, blijkt uit het scanlog. Alleen: NOD32 kan er niet bij: access denied. Logisch: ze zijn natuurlijk onder een andere account gemaakt. Maar als ik nu inlog met mijn oude account dan vind ik de bestanden niet terug, helaas.
Ik hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en weet hoe ik die verloren bestanden, die nog steeds geidentificeerd worden, kan terughalen...

Muchas Gracias,
RL
 
Kijk eens even in de map c:\documents and settings
Hier zul je voor iedere gebruiker een folder vinden, die op zijn beurt weer een folder 'My Documents' heet (windows is soms zo eigenwijs om ze als 'administrator's documents' of 'jan's documents' te laten zien). Je zult de rechten opnieuw moeten instellen voor deze mappen, en mogelijk ook het 'ownership' overnemen.
 
wow! probleem is opgelost!!!

HEEL ERG BEDANKT!!! Hier ben ik heel erg blij mee, zo op de valreep van het oude jaar! Ik heb mijn verloren foto's terug en kan 20G van mijn HD opschonen.
Ik snap trouwens niet dat je zo makkelijk de gebruiksrechten kunt 'overnemen' van een andere account, maar goed....

mvg
RL
 
Als administrator mag je alles hè? Als je een gebruiker met minder rechten aanmaakt dan gaat dat niet zo makkelijk. (Je kunt overigens altijd de disk weer aan een andere PC hangen waar je dan wel weer admin rechten op hebt om bij de bestanden te komen).

Mooi dat je alsnog niets kwijt bent!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan