mijn documenten, mijn afbeeldingen, mijn muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben blij dat je eens een keer voor rood hebt gekozen.
Maar we hebben toch geen discussie?
We hebben een TS geholpen,
toch?

Map verplaatsen, heb je toevallig ook map kopieëren?

Ik vraag dit omdat dit geen standaard XP optie maar destijds op het forum stond als .REG filetje. Ik heb dit gebruikt maar helaas werkte het niet echt lekker (ging moeilijk doen). Maar opzich lijkt het wel op die functie.
Ik neem aan dat jij het kan toepassen op elke map.

Ik zie het eeerder als informatie-uitwisseling niet als een discussie. Het is wel interessant dat ik niet kan doen wat jij aangeeft en jullie niet wat ik doe. :p Het blijft vreemd.
Maar A.J. we lopen allebei geen blauwtje :D

XP_PC zei:
Map verplaatsen, heb je toevallig ook map kopieëren?

Ik vraag dit omdat dit geen standaard XP optie maar destijds op het forum stond als .REG filetje. Ik heb dit gebruikt maar helaas werkte het niet echt lekker (ging moeilijk doen). Maar opzich lijkt het wel op die functie.
Ik neem aan dat jij het kan toepassen op elke map.

Ja, die heb ik ook maar ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit zo'n registeraanpassing heb gedownload :shocked:
Maar goed, dat verklaard een hoop :D

Elisa zei:
Ja, die heb ik ook maar ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit zo'n registeraanpassing heb gedownload :shocked:

Hmm.. hmm.. wat zal ik zeggen :D.
Volgens mij is het wel zo'n tweakje. Maakt verder niet uit.

Maar omdat mijn documenten een speciale map is weet ik dus niet zeker of je hem zo wel kunt verplaatsen. En jij zei dat jij er bij de eigenschappen niet uit kwam?
Je moet dus niet de map in verkenner gebruiken, dan is het een gewone bestandsmap. Gebruik de snelkoppeling uit het startmenu of op je bureaublad. Dan zou het moeten werken.

En jij zei dat jij er bij de eigenschappen niet uit kwam?

Dat klopt, ik heb 4 tabbladen. Delen, beveiliging, aanpassen en mp3.
Nergens een mogelijkheid om die regel te wijzigen.
In ieder geval werkt het zoals ik het deed. Ben benieuwd hoe het na het afsluiten gaat :D
Meteen even proberen.
Pas zo aan.

Elisa zei:
En jij zei dat jij er bij de eigenschappen niet uit kwam?

Dat klopt, ik heb 4 tabbladen. Delen, beveiliging, aanpassen en mp3.
Nergens een mogelijkheid om die regel te wijzigen.
In ieder geval werkt het zoals ik het deed. Ben benieuwd hoe het na het afsluiten gaat :D
Meteen even proberen.
Pas zo aan.

En gebruik je dan de eigenschappen van de bureaubladsnelkoppeling?

En gebruik je dan de eigenschappen van de bureaubladsnelkoppeling?
Uhhhhh :shocked: Ik heb helemaal geen bureaubladsnelkoppelingen :D Dit deed ik via de verkenner mijn documenten/rechtsklik/eigenschappen.

Overigens komt een nieuwe afbeelding (na opnieuw opstarten) ook weer netjes in de map afbeeldingen op E terecht.
Ik blijf het vreemd vinden. In een vorige thread over hetzelfde gaf ik hetzelfde pad op als A.J. en ook zij kon er toen niet mee wegkomen.
Wel met mijn manier. Ik vraag me werkelijk af hoe we er aan komen.
Ik heb n.l. nooit mijn documenten op de E willen hebben. Waarom zou ik dan een tweak nemen?

Laatst bewerkt:
Dit deed ik via de verkenner mijn documenten/rechtsklik/eigenschappen.

Dat moet je dus niet doen zoals ik zei ;). Dan ziet Windows hem als bestandsmap, niet als systeemmap.
Je moet zo'n speciale snelkoppeling gebruiken. Dit mag die van je bureaublad zijn, of die uit het startmenu. Niet via verkenner de map c:\documents & settings induiken.

Ik heb n.l. nooit mijn documenten op de E willen hebben. Waarom zou ik dan een tweak nemen?
De tweak is juist NIET voor je documenten maar voor algemene mappen.

Weet je wat XP, ik laat het allemaal zo. Het werkt toch?
Windows ziet ze wel degelijk als systeemmappen anders zou hij een afbeelding niet direct opslaan op de E:\ in mijn afbeeldingen.
Dan zou hij spastisch gaan zoeken op de C:\ en dat is niet het geval.

Elisa zei:
Weet je wat XP, ik laat het allemaal zo. Het werkt toch?
Windows ziet ze wel degelijk als systeemmappen anders zou hij een afbeelding niet direct opslaan op de E:\ in mijn afbeeldingen.

Nee, dat is wéér wat anders. Dat jij hem nu verplaatst hebt met deze methode was voor mij een twijfelgeval, ik zei niet dat het niet kon :).

Als jij rechtsklikt op die map, via verkenner, en je gaat naar eigenschappen. Dan heb je die opties toch niet? Dus dan behandeld windows hem als een gewone map, eigenschaptechnisch gezien. Hij heeft nog wel het kenmerk systeemmap (S).

move_my_docs_small.jpg

Documents en settings is ook een systeemmap. Toch heb ik ook daar de mogelijkheid niet om doel aan te passen.
Windows voert het weldegelijk door. Klik ik bij de admin op de map dan zie je ook dat ik mijn doc. op E heb staan.

Als ik op een foto klik in de explorer en kies voor opslaan dan komt Windows automatisch aan met mijn afbeeldingen. Zeg me nou niet dat hij niet als een systeemmap werkt :D

En als je nou nagaat dat ik helemaal mijn documenten niet op de E wil hebben LOLOL
attachment.php

Bijlagen

• Helpmij documenten 2.jpg
    Helpmij documenten 2.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 89
Ik heb de nederlandse versie

Ja Stommer worden we er nooit van :thumb:

maar hoe ist met onze vriend die deze thread starte ????

is hij nog zoekende :o :confused: :o

en hoezo gaat je PC spastisch zoeken ?????

Ik dacht dat alleen honden op der baasjes gaan lijken :D :D :D :D

Elisa zei:
Documents en settings is ook een systeemmap. Toch heb ik ook daar de mogelijkheid niet om doel aan te passen.
Windows voert het weldegelijk door. Klik ik bij de admin op de map dan zie je ook dat ik mijn doc. op E heb staan.

Als ik op een foto klik in de explorer en kies voor opslaan dan komt Windows automatisch aan met mijn afbeeldingen. Zeg me nou niet dat hij niet als een systeemmap werkt :D

En als je nou nagaat dat ik helemaal mijn documenten niet op de E wil hebben LOLOL
attachment.php

Jij snapt mij nog steeds niet geloof ik. Ik heb het niet over systeemmappen. Je moet NIET via verkenner naar mijn documenten en dan aan willen passen. Het is dan wel een SYSTEEMMAP (kenmerk S) maar geen 'speciale' map zoals mijn documenten, favorieten, mijn afbeeldingen, tijdelijke internetbestanden ed.. Dit zijn speciale door Windows toegewezenlocaties. Dat je daar geen doel aan kunt passen is begrijpelijk omdat documents and settings voor véél en véél meer instellingen en documenten gebruikt wordt. Zou je deze 'zomaar' verplaatsen ben je vrij ingrijpend bezig in je systeem.

Dat Windows hem doorvoert was mij al duidelijk. Ik zei alleen dat ik dit niet zeker wist.

Snappievous?

en hoezo gaat je PC spastisch zoeken ?????
Windows gaat spastisch zoeken ;)

Snappievous?
Het duizelt me al lang :D
In ieder geval doet Windows wat ik voorspelde ook al klopt het niet met de pc-indeling van iedereen. Hoe dat verschil is ontstaan weet ik niet maar ik ben zeker de enige niet.
Mijn pc is veel gebruiksvriendelijker :D
en Martiny .........Zzzzzzz

nog een opmerking :shocked:

Mijn pc is veel gebruiksvriendelijker
en Martiny .........Zzzzzzz

en dan ga ik in winterslaap :p

bij "mij "staat 'mijn documenten' als ik via verkenner kijk ook boven de schijven en niet ertussen
en als ik erop klikt of op wat voor manier ook alles gaat de D
het werkt
en alles werkt
EN

:cool: Weltrusten :cool:

Bijlagen

• mijn doc.jpg
    mijn doc.jpg
    39,9 KB · Weergaven: 54
Ik heb de manier van openen gewijzigd van de verkenner en ik heb
met TweakUi gekozen voor first icon 'deze computer'. Dit omdat ik nooit wat met mijn documenten doe.
Vandaar dat het er anders uitziet bij jou.
attachment.php

Dit heeft overigens niets te maken met het wel of niet verplaatsen van de documenten map :D

Bijlagen

• Verkenner.jpg
    Verkenner.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 85
Elisa zei:
Ik heb de manier van openen gewijzigd van de verkenner en ik heb
met TweakUi gekozen voor first icon 'deze computer'. Dit omdat ik nooit wat met mijn documenten doe.

Zoals het vroeger ook was trouwens :). Veel beter, pas het altijd aan.

Ja, is rustiger en overzichtelijker.
En nu ga ik maar eens kijken hoe ik mijn foto's en documenten kan voegen met die van Windows :) Nu het toch zo is............
Wat je al niet over moet hebben voor de goede zaak :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan