Mijn documenten opent vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

7emoodi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Ik heb dit al een tijdje met beide pc-accounts: als ik aanmeld/opstart gaat Mijn Documenten vanzelf open. Het is best irritant, weet iemand misschien hoe ik dat kan uitschakelen?:confused:

Ook komt eer een melding met daarin:

LAUNCH~1.EXE - Kan onderdeel niet vinden
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat ConnAPI.DLL niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Dit kom ook iedere keer bij het aanmelden.

iemand die mij kan helpen? :)

Start AutoRuns
Kijk in eerste instantie in tabblad Logon of je daar wijzer wordt m.b.t. het openen van Mijn Documenten en dat .exe programma waar je het over had.
Vind je het daar niet, kijk dan in tabblad Everything, en gebruik evt. de 'verrekijker' om te zoeken.
Vink uit die 1 of 2 opties die je vindt die een of beide problemen voor je op kan lossen. Ga niet zomaar wat doen, want wellicht werkt daarna je computer niet meer of niet meer goed.
Kom je na een herstart tot de conclusie dat het niet helpt, vink de uitgeschakelde optie(s) dan weer aan.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je hulp:)
Ik heb t gedaan en Mydocuments weggevinkt, en het hielp.
maar dat andere bestandje kon ik niet vinden en komt nog steeds.

ik heb gezien dat Launch~1.exe in de map C:\WINDOWS\Prefetch zit.

Daar horen geen .exe bestanden in te staan, wél evt. xxxx.exe-[cijferlettercode].pf, zoals in mijn bijlage.

Staat dat Launch~1.exe toch echt onder die naam in de Prefetch folder, dan zou je er eens op kunnen rechtsklikken, en de Eigenschappen ervan opvragen.
Kijk in tabblad Versie voor (hopelijk) wat informatie welk bedrijf de software heeft uitgegeven, evt. zelfs waar het voor dient etc.
Ben je ervan overtuigd dat het niet iets is dat op je pc thuishoort, verplaats het bestand dan even naar een aparte map, bijv. een map C:\Backup.
Kijk of je dan geen melding meer krijgt bij een volgende herstart.

Tijs.

Bijlagen

• windows_prefetch.JPG
    windows_prefetch.JPG
    80,8 KB · Weergaven: 35
Daar horen geen .exe bestanden in te staan, wél evt. xxxx.exe-[cijferlettercode].pf, zoals in mijn bijlage.

Staat dat Launch~1.exe toch echt onder die naam in de Prefetch folder, dan zou je er eens op kunnen rechtsklikken, en de Eigenschappen ervan opvragen.
Kijk in tabblad Versie voor (hopelijk) wat informatie welk bedrijf de software heeft uitgegeven, evt. zelfs waar het voor dient etc.
Ben je ervan overtuigd dat het niet iets is dat op je pc thuishoort, verplaats het bestand dan even naar een aparte map, bijv. een map C:\Backup.
Kijk of je dan geen melding meer krijgt bij een volgende herstart.

Tijs.

Hoi
het staat in de map Prefetch onder de naam LAUNCH~1.EXE-00C0963F.pf
Ik heb de eigenschappen geopent maar er staat niet echt iets wat ik kan gebruiken.
Zal ik het gewoon tijdelijk verwijderen/verplaatsen en dan kijken?

PS: sorry dat ik nu pas reageer, maar ik had het de laatste tijd druk, en ik heb een nieuwe laptop dus zat ik ook weinig op deze pc.

Je kunt het gerust verplaatsen naar een andere plaats (die .exe dus).
De .pf wordt bij de volgende aanroep toch weer aangemaakt, vandaar de aandacht voor de .exe.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het 2 keer geprobeerd, een keer naar mijn documenten, en de andere keer naar de prullenbak, maar de waarschuwing bleef komen.
Toen ik het terug wilde zetten was daar al een bestand met de zelfde naam en eigenschappen, alleen deze was 3.90 KB en die ik had verplaatst was 4.34 KB
Wat nu? :confused::D

Je zou even kunnen kijken naar deze registry-aanpassingen, die mogelijk je probleem verhelpen.
Overigens wil ik daar wel bij zeggen dat als AutoRuns niets vermeldde over Mijn Documenten danwel LaunchXXXXX.exe de kans dat dit helpt niet zo heel groot is.
Tevens gaat die registry-aanpassing ervan uit dat Window staat in C:\Windows

Weinig kans dus, maar misschien helpt het je toch.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan