"Mijn Documenten" verplaatsen van C: naar D:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry80

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Pasgeleden hoorde ik dat je persoonlijke documenten in Windows (‘Mijn Documenten’ bestaande uit “Mijn muziek”, enz) beste niet in C: (C:-partitie) moest plaatsen. In loop van tijd zijn die persoonlijke mappen aangegroeid, ondermeer projecten waaraan ik al tijden werk.

Ben nu van plan om die persoonlijke mappen van C: naar D: (D:-partitie) te brengen.
Ik vermoed dat ik wel een valkuil zal tegenkomen. Daarom wil ik jullie advies vragen.
Hebben jullie ervaringen met zulke ingrijpende verplaatsingen van persoonlijk mappen? Kan ik gewoon die persoonlijke mappen verplaatsen naar D: ? (ik maak natuurlijk wel eerst een backup)

Pasgeleden hoorde ik dat je persoonlijke documenten in Windows (‘Mijn Documenten’ bestaande uit “Mijn muziek”, enz) beste niet in C: (C:-partitie) moest plaatsen. In loop van tijd zijn die persoonlijke mappen aangegroeid, ondermeer projecten waaraan ik al tijden werk.

Ben nu van plan om die persoonlijke mappen van C: naar D: (D:-partitie) te brengen.
Ik vermoed dat ik wel een valkuil zal tegenkomen. Daarom wil ik jullie advies vragen.
Hebben jullie ervaringen met zulke ingrijpende verplaatsingen van persoonlijk mappen? Kan ik gewoon die persoonlijke mappen verplaatsen naar D: ? (ik maak natuurlijk wel eerst een backup)

Hoi, niet letten op de rode omleining, want dit plaatje had ik van internet.
Je kunt eerst je documenten "handmatig" naar de D-partitie kopieren en daarna zet je bij Doel D:\ neer en dan is je D-partitie Mijn documenten

102.jpg

Gotty, bedankt voor je tip!
Geen tip tegen een valkuil, maar wel een goede (zal me veel rompslomp besparen denk ik, omdat D: nu door systeem als partitie voor MijnDocumenten zal hanteren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan