Mijn Documenten verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny.adel

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
90
Ik wil de map mijn documenten, met alle toebehoren, verplaatsen naar een andere schijf!?
Hoe moet ik dat op een goede manier doen??
 
Maak een map mijn documenten op de andere schijf.
Ga naar je originele map en open deze.
Klik op alles selecteren, dan rechtsklikken op de geselecteerde documenten, kiezen voor kopieren.
Dan naar de nieuwe map mijn documenten, open deze en rechtsklik in de map.
dan kies je voor de optie plakken en alees zal in de nieuwe map gezet worden.
na afloop kun je dit controleren of alles juist is en eventueel de map verwijderen van de originele plek.
Wel heb je een probleem met registertoewijzingen naar de originele map, want die bestaat niet meer.
 
Dat klopt, op deze manier kan dat niet meer. Moet eens kijken hoe dat uit te voeren is. Het kan wel in ieder geval.
 
Ja klopt, ik heb het bij mijn eigen pc ook gedaan, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan! En nu wil ik het bij iemand anders doen!
Als ik er niet via hier achter kom laat ik wel een berigtje achter.
 
In XP is het erg makkelijk, via de verkenner versleep je de map 'mijn documenten" met de rechtermuisknop naar de nieuwe lokatie en laat daar de muisknop los en kies je voor "hierheen verplaatsen", op deze manier worden al je documenten naar die plek verhuist en de verwijzingen naar de map "mijn documenten" verhuizen mee.
 
Ik kwam er achter door TweakUI (MS Powertoys) van daaruit kun je diverse lokaties veranderen (ook "mijn documenten") en daar stond het als tip bij.
 
Je zou bijna gaan denken dat Microsoft echt denkt aan ons.
 
Dit is erg handig als je Windows op een aparte schijf heb staan, en je die schoon wilt houden.
Mijn ervaring is dat Windows nu sneller is en zonder al te veel problemen.
En je hoeft je C schijf niet meer zo vaak te defragmenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan