Mijn documenten verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Hallo. Ik heb net een nieuwe computer in gebruik met Windows XP. De harde schijf heeft 2 partities. De map ‘Mijn documenten’ (op de C) wil ik op de D (data) hebben. Ik heb via Eigenschappen van Mijn documenten op de C-schijf bij ‘’Locatie van de doelmap’’ de D ingevuld. Nu heb ik zowel op de C-schijf als op de D-schijf de map ‘Mijn documenten’ staan inclusief alle mappen. Haal ik nu bijvoorbeeld een map van Mijn documenten van de C-schijf weg, verdwijnt íe ook van de D-schijf en omgekeerd. Ik heb duidelijk iets niet goed gedaan. Weet iemand wat ik moet doen? Gabriëlle
 
Verwijder de map op D en sleep daarna de map van C naar D, dan zal hij alleen nog op D staan en houd je ruimte over op C.
 
Ook al 's de optie "Verplaatsen" geprobeerd?
 
Beide voorstellen lukken niet. Ik krijg telkens de boodschap 'Mijn documenten'is een systeemmap van Windows'. De map laat zich dus niet verplaatsen of verslepen. Het is dus mijn bedoeling om al mijn documenten op de D-schijf te krijgen en de C te gebruiken voor Windows en andere programma-bestanden. Nu heb ik zowel op de C als op de D-schijf dezelfde bestanden. Verwijder ik de boel van de ene schijf, verdwijnt het ook van de andere schijf. Dan zet ik alles weer vanuit de prullenbak terug: en ik heb het weer dubbel!
 
Sla je documenten eens op op een CD of een USBstick.
Verwijder beide mappen en reboot.
Doe je XP cd erin en kies voor de optie herstellen.
Je map mijn documenten zal nu alleen op de C staan.
Nu kun je hem naar je D slepen.

Andere optie is om Tijdelijk je documenten in een extra map op te slaan.
Later kun je ze dan weer in de nieuwe map mijn documenten plaatsen.
 
Weet niet of je dit al geprobeerd had: rechtsklik op mijn documenten -> eigenschappen en geef de lokatie van de doelmap op, D:\ dus.
 
Eerst mijn excuses voor het late reageren. Dit komt door mijn e-mailadresverandering. Sigma, ik heb je advies opgevolgd maar de map Mijn documenten (op de D-schijf)kan ik niet verwijderen. Ik krijg de boodschap dat het een systeemmap is en niet verwijderd kan worden. De andere map Mijn documenten (op de C-schijf), blijkt nu volgens de Verkenner, op het Bureaublad te staan, maar daar staat íe helemaal niet! Deze kan ik wel verwijderen, maar na het sluiten van het venster en ook na rebooten is íe er weer. Ook volgens het Configuratiescherm (beeldscherm, bureaublad) staat de map Mijn documenten niet op het bureaublad.
Wat nu? Gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan