Mijn Documenten vs. OneDrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Enkele dagen geleden installeerde ik Windows 10 vanaf scratch. De installatie verliep vlekkeloos.
Wat mij nu opvalt:
In Windows 10 (geüpgradet vanaf Windows 7) konden programma's hun documenten opslaan in een map C:\Users\Guido\Documenten en dat was kortweg de map Mijn Documenten
In Windows 10 (vanaf scratch geïnstalleerd) kunnen programma's nog steeds hun documenten hun documenten opslaan in deze map, maar blijkt deze map nu in Onedrive te staan. Ik wil deze map echter lokaal houden.
Natuurlijk kan ik dat bij elk programma apart gaan aanpassen, maar hoe geef ik in Windows aan dat ik standaard mijn documenten wil opslaan op de lokale schijf?

ik gebruik onedrive als backup voor mijn laptop.

mvg macguy

Hallo Guido. Probeer eens.

In jou verkenner, kun je een rechtsklik geven op die map Mijn documenten, dan eigenschappen, dan tab Locatie. Daar kun je het regelen.

documenten.JPG

Je kunt ook eens even kijken bij opslag. Typ in het vergrootglas opslag en je krijgt dit. (zie voorbeeld) Ook daar kun je wat regelen.

Maak eerst een herstelpunt altijd handig.

opslag.JPG

Laatst bewerkt:
Daar kan ik inderdaad de locatie wijzigen, maar daar staat (in mijn geval) gewoon C:\Users\Guido\Documents.
Programma's die ik gebruik (w.o. Microsoft Office) slaan hun documenten nu op OneDrive\Documenten (lokaal dus C:\Users\Guido\OneDrive\Documenten.
Ik wil dus graag in met één instelling deze opslag uitschakelen en alles lokaal opslaan.

Ik denk dat je het register in moet duiken. Die Onedrive zit lekker ingebakken in het systeem. Ja en dat is niet fijn van Windows he.:rolleyes:

En daar praat windows niet graag over hoe je dat moet doen.

Laatst bewerkt:
Uh....ik kan het helemaal mis hebben of je niet goed begrijpen maar als je "opslaan als" kiest en daar je map aangeeft ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan