Mijn draadloos is niet meer in de lijst nadat ik verbinding verlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

plushi

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Hoi,

Ik zit met een probleem wat best vervelend begint te worden X_X

Ik gebruik draadloos internet, soms valt het uit, ik selecteer de connectie die ik gebruik weer gewoon uit de lijst en hij verbind weer.

Maar sinds een paar dagen verschijnt mijn router/verbinding niet meer in de lijst nadat mijn verbinding wegvalt.
En ik moet mijn laptop opnieuw opstarten om weer opnieuw verbinding te krijgen :mad:

Weet iemand waarom mijn router niet meer in de lijst verschijnt tenzij ik mijn laptop opnieuw opstart? :(

niet dat ik weet, ik heb alle stekkers er al uit gehaald zo de modem is reset, maar ik krijg mijn router nog steeds niet in de lijst van beschikbare netwerken :S

Als je verbinding verliest moet hij opnieuw verbinding opzoeken. Als daar iets fout in gaat zal hij de verbinding niet weergeven.
Je zou voor de zekerheid de drivers van je draadloze kaart kunnen updaten, mogelijk dat het verbetering oplevert.

Wat ook te proberen is uw draadloze netwerk uit de lijst van Voorkeursnetwerken te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Hoe dit precies gaat hangt van uw Windows versie af.
De lijst is (geloof ik) te vinden als u de draadloze netwerk lijst opent (waar u normaal een draadloos netwerk kan kiezen om verbinding mee te maken). Dan staat er ergens een knop of link naar de Voorkeursnetwerken.
Weet niet 100% zeker of het zo ging, dat zal ik thuis op mijn eigen laptop even moeten nakijken (zit nu op het werk).

Wat u ook kan doen (als u dit aan durft) is inloggen op uw router, en kijken of u daar iets kunt vinden in de instellingen (met name de SSID broadcast; dit zorgt ervoor dat de router het draadloze netwerk zichtbaar maakt voor iedereen).

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan