mijn dvd brander doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterbbx

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
ik heb vanmorgen een dvd-brander gekocht ( samsung shs182d) en aangesloten etc. maar ik kan er niets mee branden! hij wordt gezien als een dvd-speler ipv een brander, en als ik er een dvd+rw in stop geeft hij aan dat het een cd-r is (ipv een dvd dus). dvd-r kan hij wel gewoon lezen.
ik werk met nero 5.5.10.13, en als ik een brander moet kiezen om mee te gaan branden staat hij er niet bij. ook als ik via windows media player wil branden lukt het niet.
de brander zit samen met een dvdspeler op 1 IDE kabel, brander is master en speler is slave. zit hier de fout?
alsjeblieft help!:(

als je 2 van die dingen hebt waar je zo'n cd in kan doen
en je pc is niet van de merk sony dan moet je de bovenste laatje maar zeggen niet aansluiten
en alleen de dvd brander aansluiten ik had precies de zelfde brander als de jouw een had ook het zelfde probleem

denk ik he dus niet gelijk heftig reageren van dat ik het fout heb

Laatst bewerkt:
nee dit werkt niet. doet die van jou het wel? wat zijn dan je instellingen etc?

Welkom op Helpmij,
Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie. :)

Indien je die versie van Nero bij een cd brander hebt gekregen, dan zal deze specifiek zijn, haal dit configuratiebestandje een op, en probeer het nog eens, of de laatste updates voor deze versie, wil ook wel eens helpen.

ik denk niet dat het probleem bij de brander zelf ligt, maar eerder bij de instellingen in mijn computer. hij leest namelijk wel goed maar hij wordt door de comp. niet herkent als brander. die versie van Nero zat niet bij de dvd brander. deze was gewoon los. in ieder geval al bedankt voor alle reacties. ik wacht nog even verder af.

Laatst bewerkt:
Nee, joh, bij een oudere brander, bij een nieuwe retail krijg je Nero 7, heb je dat configuratie bestand nog gebruikt?

ik heb er verder geen software bij gekregen, ik heb dat bestandje gebruikt maar er veranderde niets

Heb nog een laatste truuk voor je, met deze patch worden alle instellingen weer standaard, anders denk ik toch dat je hem om moet ruilen.

werkt ook niet. nu ik eens echt goed gekeken heb zie ik ook dat bij de eigenschappen staat dat het bestandssysteem onbekend is. heeft dit er iets mee te maken? zo ja, hoe verander ik dit dan? alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Als je de beginpost leest zul je lezen wat voor brander erin zit ;)

laat maar zitten, ik heb hem al terug gebracht en mijn geld terug gekregen. als nog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan