Mijn dvd speler doet het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jukebox

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
hallo,
ik ben vanmiddag bezig geweest met de instalatie van "envivo vhs to dvd converter" voor op mijn laptop. alleen toen hij bezig was met installeren bleef hij hangen en de dvd stopte met draaien. na een tijdje wachten heb ik de instalatie geanuleerd en de dvd eruitgehaald. deze heb ik er overnieuw ingedaan. je hoort de dvd wel draaien maar ik krijg niks op mijn scherm. ook bij "computer" kan ik de schijf niet openen en ik krijg ook geen pictogram te zien dat er een cd inzit. bij andere cd's/dvd's heb ik hetzelfde probleem. ik heb ook al systeemherstel gedaan en ook dat werkt niet. kan iemand mij a.u.b. helpen:confused:

Laatst bewerkt:
Is er wat geïnstalleerd van Envivo? Zo ja, verwijder dat eerst eens op de juiste wijze (dus NIET in de verkenner, maar middels het configuratiescherm) en kijk wat er dan gebeurt met de werking van de DVD speler.

Laatst bewerkt:
ja de drive was geïnstalleerd. hij staat al niet meer op mijn computer door systeemherstel.

Dat betekent dat je heel zeker weet dat er niets meer over is van die installatie? Als bijvoorbeeld in de verkenner nog wel een map of mappen aanwezig zijn, ga er dan maar vanuit dat ook het Windowsregister nog sleutels bevat en dat daar je probleem zit.
Daarom nogmaals min of meer dezelfde vraag : weet je heel zeker dat er visueel (in de verkenner) geen map / mappen meer aanwezig zijn van het programma?

ik heb zelf in de computer gezocht en ik heb de computer laten zoeken naar envivo maar ik heb niks kunnen vinden. ik weet niet hoe ik in het register kan kijken of hoe dat werkt. kunt u dat even uitleggen.

Zolang je alleen maar kijkt in het register en verder overal afblijft............. !!!!!

Typ onder de Windowsknop in het zoekvak

regedit

en Enter.

De registereditor verschijnt. Deze werkt hetzelfde als de Windowsverkenner. Ga in de diverse 'key's' op zoek naar het woord 'envivo' en delete de desbetreffende sleutel.

Blijf verder van alle andere Windows sleutels af en als je twijfelt of het woord wel klopt bijv. envidion ipv envivo, dan NIET de sleutel verwijderen.
Je vernietigt je Windowsinstallatie definitief als je foute dingen in het register bewerkt en / of verwijdert !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je niets aantreft zijn er nog wel meer probeersels om het probleem proberen op te lossen. We gaan het wel lezen.

Laatst bewerkt:
ook het register heb ik helemaal afgezocht. niks gevonden:(

nee, volgens mij is íe nog gewoon zichtbaar.
Rechter muisklik in apparaatbeheer op de speler en dan kiezen voor verwijderen / deinstalleren.
Daarna machine opnieuw opstarten.

@seniorke wel ik zie de cd speler nog gewoon bij "computer" staan. en als ik rechtermuisknop doe en dan uitwerpen, dan gaat hij ook nog gewoon open.

Heb je het probleem bij cd-schijfjes , dvd-schijfjes of bij beiden .
Als hij CD-schijfjes leest, maar DVD-schijfjes niet is de lens voor dvd's te lezen vuil en omgekeerd.
Leest hij geen van beiden vrees ik dat apparaat defect is.
Sorry voor mijn vorig bericht , maar in #3 staat te lezen dat hij niet meer te vinden was.

Laatst bewerkt:
@gast0225 waar staat aparaatbeheer. (sorry, zoveel verstand heb ik niet van pc's)

@seniorke hij speelt geen van beiden af, maar het lijkt me ook weer sterk dat het apparaat kapot is. want het is nog niet zo'n oude laptop.

Heb je het probleem bij cd-schijfjes , dvd-schijfjes of bij beiden .
Als hij CD-schijfjes leest, maar DVD-schijfjes niet is de lens voor dvd's te lezen vuil en omgekeerd.
Leest hij geen van beiden vrees ik dat apparaat defect is.
Sorry voor mijn vorig bericht , maar in #3 staat te lezen dat hij niet meer te vinden was.
Volgens mij staat in bericht 3 niet dat 'ie niet meer te vinden is, volgens mij staat in bericht 3 dat de virtuele drive er niet meer is?

@jukebox : Configuratiescherm, apparaatbeheer.

dus ik moet het apparaatstuurprogramma verwijderen en dan de laptop overnieuw opstarten als ik t goed begrijp.

Nee, gewoon een rechtse klik op 'schijfstations' (?) of hoe het ook heet in jouw Windowsversie in apparaatbeheer, dan een rechtse klik op je DVD speler en dán uit het menu kiezen : installatie ongedaan maken.
Daarna machine opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie,
ik kan kiezen als ik bij apparaatbeheer op de rechtermuisknop druk bij de cd/dvd-station uit: stuurprogramma bijwerken, uitschakelen, installatie ongedaan maken, zoeken naar gewijzigde apparaten en eigenschappen. welke moet ik kiezen?

(mijn windows versie is: windows 7 service pack 1)

Ok, dan houdt mijn trukendoos even op. Dan zou mijn eindadvies luiden : koop / leen / regel een externe harddisk, kopieer je eigen bestanden erheen en herstel vervolgens de laptop naar de fabrieksinstellingen vanaf de verborgen partitie.

@seniorke hij speelt geen van beiden af, maar het lijkt me ook weer sterk dat het apparaat kapot is. want het is nog niet zo'n oude laptop.

jukebox, op zoiets kan men geen datum plakken. Dit zijn dingen die al eens kunnen gebeuren. Als de laptop nog niet zo oud is , zul je er wel nog garantie op hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan